Bloggintresserade

måndag 9 februari 2009

MÅNdag

Ann: ... Månsljust har det varit minsann. Jag är hemma och har vård av sjuk man idag".



Vilken tjusig soluppgång som nyssens anlände från dig Ann! Måste ge mig av till bussen, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!




Tycker mig kunna skönja solen även i Åhus en bit bort högt upp i talltopparna!






Ömsesidighet
Omsorgen om varandra är det som ger näring
när det finns möjlighet att slösa med den,
då är i alla fall jag nöjd.
Ett och annat positivt ord på vägen skadar inte heller.
Men det är den egna handlingen som ger näring.
Tänker att en sådan relation som vår är värd hur mycket som helst.

Det är som att vakna och känna att solen skiner!

Godmorgon 7.20 redan nästan ljust ute. Himlen ser klarare ut idag åt det blå hållet... och klarare och klarare ser den ut att bli... kanske kan vi se fram emot ett kanonväder idag?

Jo, nog har det varit ett fint väder att blicka ut på!
Idag har jag fått en lathund av Tony, jag säger bara vilken arbetskamrat! Han har gjort sig besväret att sammanställa en lathund för att jag sen ska kunna scanna in och färglägga bilder i Photoshop. Den är så pedagogiskt/tydligt upplagd.





__________

Klockan nu halv 5 fortfarande ljust i Åhus har det kommit några snöflingor men de är lätträknade.

Karl-Mikael och Eva-Katrine bjuder på hamburgare. Mats på kurs i Finja ikväll. Kallt och ruggigt inne så vi bestämmer oss för en värmande brasa.
__________

Eva-Katrine håller gympapass med oss inför sommarens badkläder.
"Sumoknäböj för tajt rumpa"
Absolut bästa träningen för lår och rumpa - utfall.
Stå brett med benen
Böj knäna som du skulle sätta dig
Utfall med ömsom vänster, ömsom höger ben i en spark
Totalt 10 gånger med varje ben.
Framöver ska detta göras en kvart varje dag försynliga resultat.

Dagens träning var i stort att lära sig övningen... inte helt enkelt!
_________
Vilar en kort stund i väntan på stormen på tv... ikväll sista avsnittet. En riktig höjdarserie i min smak!

Inga kommentarer: