Bloggintresserade

måndag 2 februari 2009

Kallt snötäcke

Godmorgon måndag och läsare!

Ja det ligger nu ett tunt snötäcke över jorden här i Åhus (max en cm). Det ser kallt och bistert ut utomhus. Kalle har idag tid på MR röntgen på centralsjukhuset så jag åker med honom och kan njuta någon kvart extra hemma på morgonen.

Mats har gett sig av hemifrån... och har med sig kameran för att kunna visa bilder på söta valpar för sina arbetskamrater. Lika förväntansfulla är vi båda! Barnen vill helst inte prata om det de återkommer till Lucky och känner nog att de sviker honom genom att anamma något nytt. Igår talade jag om för dem att jag egentligen känner likadant (vi skulle alla helst vilja ha tillbaks honom där är vi helt överens)... men när det nu inte går att få tillbaka honom behöver pappa och jag se framåt!

Ann: " Kall natt efter en härligt solig dag, än har det inte dagats.
Kommer tillbaka och hör hur er kalasdag var igår, ha bra måndag! Klem!"
__________

Finner inga ord för mina starka reaktioner angående senaste nyhetsinslagen!!!

GÄSSENS VARMA DUNKLÄDER som plockas på givet skräckslagna levande fåglar... ofattbart! Trodde jag (i min enfald) inte fanns på kartan.

... Inte heller GREPP PÅ PSYKFÅNGAR som är förbjudna inom polisväsendet.
Vad handlar det om... skulle den vara mer ofarlig och försvarbar inom den ena verksamheten...?
Vad kan få någon att tänka sådana tankar?
Brist på empati, känsla och ytterst kritiskt tänk?

På bussen satt Milla hon var på väg hem för att besöka sin praktikplats där hon börjar på mådag. I Hammar olycka massor av bilar och även bussen körde åt sidan.

Hemma till halv 5. Power-Walk, sprödbakad torsk till middag ikväll och sen fortsättning på serien Stormen.

Får jag presentera ... Charlie (?) Inte om jag har något att säga till om, säger Kalle...


Men nu är han lite mer vår! Leverans till min födelsedag sa Mats!

Louise: Hallo Hallo! Jättekul att ni bestämde er för att ta en valp från oss. Det kommer att bli superbra för både er och valpen :)
Vi känner att ni kommer att ge den lille killen ett toppen hem.
Det vore jättekul om vi kunde ha lite kontakt och om ni vill mejla om hur det går och gärna skicka bilder på honom, inget måste.
Tack så länge så hörs vi snart igen. Bara att ringa eller mejla.
Ni välkommna igen innan det är dags att han flyttar eller så syns vi ju då när ni hämtar honom".

Inga kommentarer: