Bloggintresserade

tisdag 10 februari 2009

Tisdag

Godmorgon!
Mycket ljusare idag kanske fullmånen gör sitt. Vädret kan vi bara sia om än.

På jobb lite skrivarbete väntar. Men jag lever... vi hörs...

Ann: Jag har fortsatt vård av sjuk man, idag har han feber också, uffa.
 
Vi fick bra med ny snö igår em, puh, och mer väntas enligt prognosen".

Jag har också hört att kallare väder är på väg från Engelska kanalen och att det lär komma snö i natt. Hoppas jag inte, men vi får väl se. Imorgon ska jag och några kollegor åka på kurs i Malmö.
__________
 
"... Anmälde min tvättmaskin till supporten igår för den har låtit sista tiden, och hoppat vid centrifugering (mer hemma nu för att märka kanske?) så jag bad maken kolla, han kände direkt att lagret är kass, vår tvättrumma sitter med direct drive på motorn istället för remdrift, så igår kväll ringde lokala serviceföretaget som skall komma idag. Maskinen köpt 12 feb 2008, inom garantitiden tack o lov...Tisdagskram på dig!"

Vilken tur i oturen att garntin gäller ännu. Ibland ska man ju ha tur också.

"... Handlat i stan, maskinreparatör återkommer när reservdelar kommit och vi har tillbringat eftermiddagen i tv-sofforna med hdmi-kabel från laptopen till tv:n och bl a tittat på trollkarlen Merlin och Let's Dance vi missat tidigare i helgen :-)
 
Nu ere kvällen och jag kikade in på din blogg innan vi går offline för idag, kväll på dig!
__________

Så idag om vi nu tittar i bakspegeln... en ljus dag. Helt ok, mycket att göra på jobb.

Direkt när jag kom hem stod Eva-Katrine klar för dagens Power Walk. Ja, jag hankade på en timmes promenad.

Tittade sedan liggandes på eftermiddagens House och slumrade därpå in.

Klockan har hunnit bli halv 6 först Sumoknäböj och sedan ett kvällsdopp i karet. Känner mig onekligen lite stum i boinen idag så jag hoppas att ansträngningarna börjar göra nytta.
__________ 

Inga kommentarer: