Bloggintresserade

tisdag 3 februari 2009

House of bagles

Mats på miljöfika i Kristianstad på morgonen så Eva-Katrine och jag åkte med honom in till stan. Efter miljöfikat skulle det för Mats del bära av till Laholm på jobb.
Eva-Katrine var hos oss en stund, avvek sedan för att nyttja sin julklapp; att plocka brynen etc. medan jag och Louise haft ett par svenskalektioner. Kallt och blåsigt, men inget emot när vi vandrade på stranden i mörkret igårkväll, då sanden yrde och gässen gick höga på havet. Med kisande ögon, "hållen anda" och ryggarna böjda så forcerade vi fram utmed stranden.
__________

Ann: "Mindre kallt idag, men minusgrader. Höll extra fyr i pannan igår, ärenden i stan, tvättade kattfiltarna då Gumman spytt på sin i soffan, och lärde mig känna laptopen lite mer på eftermiddagen, mycket mer bestod inte min dag av.
__________
 
Åh, så ni har tingat en luckyvalp, så härligt! Tänk vilket liv han kommer att få hos er :-) Tisdagskram!"

Absolut... instämmer helt med dig med tillägget att vi till slut bestämde oss för den som vi inte trodde att vi så lätt skulle kunna jämföra med våran Lucky. Det kommer aldrig att finnas någon som han och väl är väl det!
__________

"... Senare idag, och jag är här och tittar till dig men du är inte på bloggen idag, säkert annat att göra :-)"

Rätt gissat fullt upp hela förmiddagen tills nu.
 ---
Jag har idag premiärladdat ner laglig och köpt musik minsann, bränt till skiva det blev Amanda Jenssen (Killing my darlings) som jag suktat efter ett tag (speciellt Greetings From Space) och A Camp's senaste (Colonia) och inklusive omslag kosta de 89styck, betala online med vårt extrakort (för över till sådana betalningar finns inte ett öre där annars). Lite qul se vad nya datorn orkar, gammelOrvar hade inte klarat dessa uppgifter för lite utrymme i den ;-) både spela musik, surfa och bränna på en gång... :-)
__________
 
...Komponerat god sallad av 'vad man har' och kände för; strimlad rödkål, strimlat äpple och lite rostad lök samt citron, salt o olja och det blev kanongott."

Ja samma här; Eva-Katrine har bjudit mig på House of Bagles/ Salladshuset i Kristianstad idag. Kanongott...kyckling med diverse grönsaker, kikärtor, pastaskruvar, oliver jalapeno and so on.
__________
 
"... Underbar soluppgång idag". Foto väntar!

... nu mer växlande molnighet med lite solglimtar i omgångar.

__________

"Katterna haft sovmorgon, vaknade innan och jag fick göra akut utryckning då Gumman satte av över slänten med fruktträd upp ut på vägen... jag är rädd för merparten (kärringar) kör som idioter här i kurvorna, jag fick med mig henne tillbaka hit till tomten, nu har hon lufsat motsatt håll till såghuset där de har ett och annat krypin att sova i när de är förpassade ut av matteStalin :-)"

Ja, det är ett kärt bekymmer med de små liven. Vi pysslar om dem och det ska de få känna. Vår Olivia var rent till sig när vi kom hem idag. Det tycker säkert Gumman och Gubben är härligt att ha dig hemma om dagarna.
---
 
"Idag arbetslös i sex veckor... inget att fira."
Nä ledig om den är självvald och man kan njuta åtminstone av vädret eller bara få gå och skräpa som vi brukar säga, det är en skön ledighet. MEN om man av olika anledningar inte har något jobb att gå till, om man inte längre orkar utföra sina ordinarie arbetsuppgifter. Det kan få en att både misströsta och bli deprimerad...
Vi hörs la senare."
__________

Har du tappat stinget med stick och virkning Ann?
Själv är jag något frusen men har dragit min beige stickade tub-poncho (fråga mig inte vad det är)över axlarna. Den är i alla fall hur skön som, i ett garn halvt om halvt av ull.
__________

Nu ska jag knyta mig en stund. En stund sedan vi kom hem igen med bussen från staden. Och på vägen såg vi hur Anderssons måste ha kommit hem från sin 2-veckors vistelse i Thailand för det lyste i fönsterna. Ja, vi måste träffas och byta erfarenheter med varann. Även vi har ju ett par även från hemmaplan!
Snart dax för dagens Power-Walk, så nu är det bäst att jag gör slag i saken och knyter mig. Ingen rolig tv-kväll. Kanske bio med dotra istället; "I taket lyser stjärnorna" Ja, det blev ingen promenad idag för vi fick biljetter till den tidiga föreställningen. Bra och sorglig gråtfilm. Hur kan man glömma papper hemma nör det nu behövdes så väl?
__________

När vi kom hem hade Mats och Kalle sålt vår andra Volvo. Skönt att slippa bekymret, även om de fick gå ner en hel del i pris. Men så sålde de till "vår" bilhandlare som vet vad han gör och får.

Inga kommentarer: