Bloggintresserade

söndag 4 juli 2010

NU BLOMMAR LÖKEN











... i Paradiset och inte vilken lök som helst utan en vit hyacint tittar upp ur den brokbladiga timjan. Tänk som det kan bli, en aning suddigt men jag tror ändå att ni ser den :-)















Riktigt varmt idag också, förutom det där vanliga som Charlierundan där vi tog en vända om "gamla campingen och investerade i en kvällstidning redan på morgonen (hur går det till?)... en cykeltur ner till byn för att inhandla ett (som du uttryckte det Ulla) gammeldags kort... Utöver detta har vi i stort sett bara gått runt med vattenkannor och pillat bort visset i pottorna... känns som om det är max vad man pallar...







Som ni ser nu begåvar Boganvillean oss med en ny klase härligt orange blommor













Ja idag har jag varit slö med att bemöta era kommentarer på gårdagens inlägg. Men, det är varmt här som där Kerstin och det har blivit en del ”rabattrens” senare idag. Kirskål… visst självfallet, mängder av vannare och allt vad ogräsen heter… Mats har grävt upp rotskott från grannens snöbär de vill absolut inkräkta i vår rabatt. Grannen är betydligt trevligare än snöbären och väl är det ;-)




Tack till vännerna att vi får låna släpet kommande vecka… nu gäller det att ”smida medan järnet är varmt” … nu är gräset klippt, även bilen ´tvättad och ren´ så det är en fröjd att kolla på garageuppfarten.



Och mellan varven jordgubbssaft med isbitar i Det där stimmet av aktivitet som du uttrycker det Lena visst det kostar på faktiskt bara att röra sig några meter ;-) Kanske förbrukar man en del av det goda man stoppar i sig Eva-Katrine. Festligt att vi valde samm på menyn igår... bara genom tankeöverföring...

Man tackar för all bekräftelse för myshörnan (Kerstin, Ulla, Birgitta, Lena, Eva-Katrine, Bettan)!

Vi är själva jättenöjda … Bettan: den prickiga vaxduken för endast 34 kr/m tyckte vi var ett fynd och ett bra mycket bättre alternativ än annars kommande pappersdukar :-)


Betongskiva på symaskinsunderrede kommer att bli jättefint Birgitta. Jag tycker att svart smide och betong gifter sig på ett utsökt sätt.






Själv har jag också en gammal symaskin, men funderar i andra banor. Vill helst inte plocka bort Singern med infattningar av pärlemor … så en ram med lärkbrädor och en skiva som man lägger över för att få en jämn yta vore tänkbart. Vi har en bar i uterummet och skivorna är gjorda av just lärk som är lackat med härdig båtlack.






Märkligt att inte dina kommentarer fastnar hos mig Eva-Katrine JAG VERKAR HA BEGÅVATS MED EN TEFLONBLOGG … den gör ett gott försök att leva sitt eget liv nu på semestern.

5 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

God söndagskväll!

Vilket fint uterum ni har fått till, Skulle inte alls ha något emot att sitta där med ett glas vitt o en räkmacka;-)Den prickiga vaxduken är ju jättehäftig!
Vi har tillbringat helgen i Julitta (Hjelmsäter, precis intill Öljaren). Vi hade så trevligt, med massor av musik, även en granne som spelar klarinett var med ett tag. Jag tog inte så mycket kort, men jag har lärt mig att filma.
Får jag bara in det i datorn , så kanske det blir en liten smakbit så småningom.Tyvärr så höll värmen på att ta kål på mig....+31,8 i lörd.em.
ha det så gott i vämen,vi får tänka på alla snödrivor;-)
Bettan

Ingela sa...

Hej på dej snäckan

... och välkommen tillbaka efter er lilla semestertripp. Sanningen att säga sa namnen mig absolut ingenting så jag vart tvungen att göra mindre efterforskningar för att konstatera HUR lång. Det låter hur mysigt som... kanske om man måste klä upp sig är det inte konstigt om man skänker mer en tanke till en snödriva ;-)

Där ser man ska du se att det blir mkt filmande av, sen får du om du inte redan kan redigera osv...

Ölandsvindar sa...

Välkommen till ännu en svettig dag. Det var så skönt på stranden igår så vi tar en tur idag också. Sedan är det vattna, vattna, vattna som gäller.Förstår att Bettan hade det mysigt vid Julita. En så vacker plats. Jag har för mig att det finns alla möjliga sorters samlingar av gamla sorter där. Äppelträd, pioner, rabarber med mera.
Kerstin

Ulla sa...

Roligt att du fick kortinspiration. Jag tror att sommaren är till för att dra bena efter sig lite grann så vi kan gå igång när det blir den där årstiden igen som jag inte ens vill nämna nu. Fortsätt dröna alltså!

Tigris Predikantan sa...

Visst kan under ske! ja, blommor och djur har det lite svårt just nu i värmen, det händer mkt oförutsett *ler*!
Sv:tack!