Bloggintresserade

fredag 2 juli 2010

SOL, VIND OCH VATTEN

Så mycket känsla i denna Ted Gärdestads underbara hyllning till naturen och till livet... för ett ögonblick förundras jag över närheten mellan just denna njutning och djup sorg:



























Ny värmebölja på väg veckostädningen påbörjad direkt på morgonen och avklarad redan i god tid före lunch.
Denna bilden har jag dragi ur, jag tror, en facktidning. Tycker att den är helt underbar. Förövrigt Anna-Karin GRATTIS till välförtjänt semester!!! (tack för att du är hos Charlie och Olivia i slutet på veckan. På så vis får jag en lillsemester med pappa då han ska till Strängnäs :-))

Fyllde stora vattentunnan igår med vatten. Praktiskt till reds idag då jag måste höra över alla planteringarna

... och det har ju blivit några stycken ;-)




Här kom en gammal uttjänt cykelkorg till nytta istället för att bli förpassad till "de sälla jaktmarkerna". Är väldigt förtjust i den gul och grönspräckliga murgrönan.




En grupp succulenter. Agaven nyförvärv från växtbytardagen på Kjugekull tidigare i vår. Aloe Veran ute på grönbete ursprung från dig och Kalifornien Christin.




I år är då Plymspirean jättepampig




Inga blommor ännu på kejsarvindorna i fågelburen






Många blommor på varje planta med påfågelblomster. Tror att det gör susen att jag har lagt nällor i vattentunnan.



Självsådda penséor, en vit fingerborgsblomma, timjan och ballongblomma




Ibland blir det riktigt lyckat med självsått... Ni har väl hört den där "LÅT GRÄSET VÄXA SOM DET VILL...




Nu är den vacker vår "gammeldagsa" doftros




Trist att BLOGGER aldrig får någon ordning på min bloggs funktioner tycker jag. Bilder flyttar på sig, roterar och inte sällan blir det avgrunder mellan text men bara i inlägget inte där jag skriver. Märkligt!


Nu tänker jag då hålla fredagskväll efter att dessutom ha rensat mellan en hel del plattor för där växer minsann både det ena och det andra för i vår trädgård där förekommer inga som helst gifter... men nu får det räcka... Ni får ha en skön och mysig helg... jag kan hoppas på någon mer liten kommentar... det går ju att lämna den anonymt om man så önskar :-)



Nu ser "vi" fram emot grillkväll och imorgon herrmiddag i Paradiset.

3 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Värmebölja på väg!!! Både jag och blommorna skulle föredra ett stilla sommarregn istället.Men...man får ta det som det kommer.Turisterna är ju glada och då är traktens köpmän också glada och vi permanentboende får väl också vara glada som får behålla våra butiker ännu en låååång vintersäsong då handlarna får överleva på sommarens inkomster.
Kram
Kerstin

Ulla sa...

Visst är det det vi längtat efter så länge, välkommen säger jag!

Anonym sa...

superfint väder här med underbart,

Ja vi får veta på måndag om ni kommer upp, trevligt isåfall med barnvakt.....jag vill ha semester nu.

Hon gör hans låtar så himla fint, speciellt come give me love....
Älskar Helen och Ted Gärestad. Hoppas att det grillade blev gott, vi åt först skagen toast sen lövbiff med klyftisar och rosépepparsås =)

Trevlig fredag! Puss och kram eva