Bloggintresserade

onsdag 28 december 2011

JUL

Förberedelser med olika fokus, men med det gemensamma att glädja andra på olika sätt är det som blir den egna tillfredsställelsen. Årets julklapp sägs ju ha varit en matkasse. Så en egenhändigt packad med hemmalagat från vårt julbord och bakat fick vägarna till faster i Hässleholm som absolut inte ville ut på vägarna.

Julblommor som uppmuntran och glädjespridare. Inte hade du behövt sa Jan... och det hade han ju rätt i svarade jag, men samtidigt att jag ville det ;-)... det resulterade i skratt av samförstånd.





... Och visst blev det inte helt oväntat Jul... med en julafton som visserligen såg lite annorlunda ut för oss just i år. Men som alltid efterlängtade dagar då familjen samlades det är ju det som är det viktigaste. Klart att familjefotot är tänt en dag som denna.


... och kan ni tänka, vi hade varit snälla i år igen, så tomten kom med klappar. Så lycklig som Charlie är för sin gula flamingo än idag, är nog i det närmaste oslagbart.

... skulle i så fall vara det som jag fick från barnen. En jättefräsig beige-brun kofta av Eva-Katrine, och en trollslända av de andra... och jag kan lova att det inte är vilken trollslända som helst. Den är inte på plats än så jag tänker hålla den hemlig än så länge.


Fann en bild från ett tidigare inlägg. Det är taget i butiken... Det är den övre sländan till vänster


Så fick
jag ett verkligt snyggt armband av Mats ur "Dream on - serien" www.stenform.dk


Så här ser mitt ut, inköpt hos vår lokala Guldsmed. (Vi vill gärna gynna våra lokala handlare). Hänget är som ni säkert ser ett fylligt och vackert hjärta.





... vi spelade självfallet spel, Asken så klart, annars nytt för den här julen är Vagabond och Sverige Chansen







... så åt och drack vi gott, nytt för året "Lucia Chokladglögg" från systemet tillsammans med syrliga tranbär inköpta i Kivik

...vi avslöjade glädjande hemligheter för varandra :-)





...Var en liten vända till stan för att byta de där klapparna som inte riktigt passade. Hur lyckas man köpa samma bok till samme person två år i rad? Ni kan ju fråga mig, Mats eller Anna-Karin ;-) ... Varvat med julkaffe hos vänner, handbollsmatch på arenan... Nu är det mellandagar och imorgon måste Mats återgå i tjänst ett par dagar. Själv tillhör jag de lyckligt lottade som njuter julferie ett tag till. Morgondagen tänker jag ägna mig åt att läsa både kurslitteratur och ge mig in i skönlitteraturen och Afghanistan.

Kanske mest sensationellt; Inte varje dag man finner en, två eller möjligen tre kusiner på fb. Häftigt ;-)
Ja, vi har ju aldrig träffats i natura heller.
Så det väcker ju extra uppseende! I släktforskning hittar man ju ett och annat som plötsligt får liv... men det här är vill jag lova en speciell känsla.





Vad vore en jul utan stärkande promenader utmed stranden? ... Nada! Det kan Charlie intyga!










Mera friskvård massagen beställd idag så nu har vi något välgörande att se fram emot någon vecka... kanske åker vi också ut och badar i Furuboda endera dagen. Kanske ett biobesök det är nog ett år sedan jag och Mats var där sist. Eva-Katrine och jag var ju på den nyaste Twilight. Kanon med årets julklapp på enheten! Får se vad det stannar vid... kanske "Simon och ekarna".

Nu är det läggdags, alldeles precis rasslade ett SMS till i mobilen... skönt att veta att flickorna är framme på plats. Att solen skiner "over there" och att det är dags för dem att göra stan osäker ;-)

Hallå vad stor text Blogger vill ha här då!!!

2 kommentarer:

femfemman sa...

Låter som om du haft en alldeles härlig jul... och att du kunnat njuta av den. Passa på att njuta av lovet också.

Annelis hantverk sa...

Så härlig jul, precis som den skall vara! Mycket fint som du hunnit med av alla de slag.
Må gott!
Anneli