Bloggintresserade

söndag 27 maj 2012

KAN MÄNNISKOR PRATA MED ANDRA DJUR?

Först vaken... vad gör man då?... oftast håller datorn mig sällskap och så även denna morsdag. Det är märkligt vad som då kan inträffa. Jag började söka efter vinnarlåten via Svt och fann ett barnprogram på ett ämne som intresserar mig mycket. Är det inte märkligt ;-? 

Visst kan man prata med sin hund. Ju längre och mer intensivt man är tillsammans, desto bättre förstår vi varandra. Och vad jag förstår är det just detta som en kommunikation handlar om! Så därför håller jag inte riktigt med Jonas även om han är expert på djur. Sedan att vi svårligen kan få dem att tänka i banor som intresserar oss... det är väl inte så konstigt...? 



Den formen av dialog kan vara knepigt att få till även i samtal inom sin egen art. Tänka i samma banor... vara på samma plan... själsfränder... hur ofta växer de på trän?

Här finner ni till länken om ni är intresserade!

STRUTEN

Helgen har varit så trevlig. Igår  hamnade vi i cruisingkortege i Hässleholm. Mängder av raggare och raggaråk och så vi i vår helt vanliga åk. Fantastiskt gott och trevlig tillställning på Far och son och Hovdala har vi faster att tacka för och vansinnigt roligt att återse en farbror och hans fru efter alla dessa år.

Idag fick jag äran att följa med yngsta dottern och kolla på en lägenhet i staden. Äldsta dottern slöt upp och vi gick på Fantasi och käkade frukostbuffé.

Idag är det morsdag hela dagen och jag har då blivit uppvaktad av våra fyra. Ville först inte packa upp paketet för detta var så fint.  












Men om paketet var fint så var det ett inte emot innehållet ;-) Jag är helt stum, och nu vet jag vad jag ska ha på mig på skolavslutningen.












Det har varit en underbar dag, nu är jag slut i rutan och njuter dessa sagolikt vackra gammeldags bondsyrener som jag fått av vår granne Jan!

2 kommentarer:

femfemman sa...

Men vilken fin morsdagspresent! Bra med barn ( döttrarna ?) som vet vad mor vill ha. Ha en bra arbetsvecka!

Ölandsvindar sa...

Fin klänning, Ingela!Prata med djur? Tja, vår lilla vovve känner igen vissa ord som "kommer".Säger vi det rusar hon direkt till dörren och skäller. Hon kan också namnet på en del av sina leksaker och förstås alla benämningar på de fyrbenta jamande eländena som dyker upp i trädgården ibland. Men jag är tveksam till de som påstår att de kan höra hästar berätta hela sin levnadshistoria. De har vi kollat flera gånger och det stämmer aldrig.
Kram
Kerstin