Bloggintresserade

onsdag 21 september 2011

FRIHET

Hallå där alla ni! Allt väl? Sovmorgon här tills klockan ringde 6.15. Har hunnit med veckohandling på ortens Konsumbutik direkt vid öppningstid klockan 8 ;-)

Lika bra att passa på innan bilen ska på tjänsteresa tillfälligt får jag vara gräsänka. Nu är kylskåpet fyllt så det lär inte gå någon nöd på oss som är hemma.

Passande dagens citat på temat FRIHET... och med det bestämdaste vill jag påpeka att för mig innebär frihet att ha mina närmaste inom räckhåll men okej ändå ha möjlighet till ett eget space...

"I ett fritt land har varje person rätt att uttala sin åsikt och alla andra har rätt att inte lyssna".

Sagt av en brittisk forskare tillika något av en äventyrare med bl.a bergsklättring på meritlistan; No
rman Collie (1859-1942).

Ja, det är ju onekligen det som är demokrati. Frihet att lyssna och att inte lyssna... Under ansvar, att inte vara ute efter att skada någon helst tvärtom eller åtminstone ignorera.

Provar en ny gadget där man under inläggen kan kryssa i om man tycker att något inlägg är så intressant att man vill rekommendera det för andra.

Frihet var det j
a, och nu tänker jag bara stryka de sista plaggen som ligger på brädan som blev kvar från igår, kanske något som jag kan ha på mig imorgon, vårda orkidéerna och sedan ta fatt i något som jag känner för.

Tidigare inlägg på temat döpte jag till Kontraster och det finner du här

SO LONG! Väntar också med att bemöta reflektioner angående legitimation under mitt förra inlägg.


Förresten Pella kan jag tala om att mina lavendel också blommar om och visst lyser de lika underbart blått även denna gång ;-)

2 kommentarer:

Gebbe sa...

Hej Ingela min vän,

tack för alla dina varma kommentarer.
Och så hoppas jag ändå att du tills sist kan få en möjlighet att komma till utställningen i Linköping den 1 okt.

Allt gott till dig

hälsar

Gebbe

Gudrun sa...

Hej Ingela!
Frihet! ett fint ord som innehåller så mycket.
Tänker på Björn Afzelius låt Sång till Friheten.
Önskar dig en fin dag.
Kram