Bloggintresserade

fredag 16 september 2011

LIFVET

Nu ska jag rekommendera ett program ur UR:s urval som ligger ute

Det handlar om Ungdomar och om stress, ångest och om depressioner
och om hur man kan ta sig ur

http://urplay.se/160651


Hur viktigt det är att ta vara på återhämtningsöar, att plocka de små ljusglimtarna i tillvaron... för de finns och de finns hos alla! Även om man måste se sig omkring.



Stressdoktorn%20om%20hur%20du%20botar%20h%C3%B6stdeppigheten






Att synliggöra sig själv... inte som här göra krampaktiga och dödfödda försök att gömma sig bakom andra adresser. Det blir ju så tydligt vem och vad syftet med det hela är. Med tanke på valda inlägg och att webbläsaren faktiskt syns i min rapporteringstjänst. Du är nog ingen lycklig människa, men det är ditt problem! Då du drivs av att förstöra för andra. Du kommer aldrig att lyckas i dina intentioner att försöka förmörka min tillvaro. Jag har varit med om mycket värre saker min vän!... eller som jag var för godtrogen att tro du var.

Måste nu passa på att göra reklam för årets version av Vikingamarknad i Gudahagen i helgen. Ett annorlunda och fascinerande evenemang på en naturskön plats i Näsum inte så långt från Bromölla och Sölvesborg.

2 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Jag tycker om såna program. Barn och ungdomar har det verkligen inte lätt de heller. Oj vad jag skulle kunna skriva mycket om vad jag tycker om barns stressade tillvaro, krav och presterande.

Vad har du för otrevliga typer som kommenterar egentligen. Har läst om fler som råkar ut för dem, typer som använder olika namn och annat vars syfte är att förstöra och sprida skit (ursäkta mig) helt enkelt.

Sv: Det är små kulor som sväller upp i vatten och ska användas till snittblommor. Behövs inget mera vatten i vasen för blomorna suger i sig vattnet i kulorna. Fast det ser ju faktiskt ut som badkulor. Gyttjebad låter härligt :)
Trevlig helg!! / Ann-Louise

Ingela sa...

Halloj lyckliga pralin... visst är det dem man måste leta efter i tillvaron. Vi lever ju bara en gång och då håller det inte att gräva ner sig för djupt. Vi måste försöka muntra upp varandra, se dem som har det tufft rätt som är vi där själva.
Barn och stress är verkligen ett angeläget ämne.

Sv: jag har bara trevliga typer som kommenterar!!! Någon föredrar att hålla sig i periferin för andra men väl synlig för mig! Själv kan jag inte heller förstå något utav detta! Men jag antar att det måste finnas någon "god" anledning hos vederbörande.

Gyttjebad ja... spännande. Skulle tro att man själv och badkar lär behöva en rejäl rengöring efterpå ;-)