Bloggintresserade

torsdag 23 februari 2012

EG. EN VANLIG TORSDAG


... men det har varit ett underbart väder +8 grader Celsius och sol från en klarblå himmel.









Isen börjar dra sig tillbaka, men havet behöver rensas åtminstone innan nästa badsäsong... och om nu inte havsbotten går att skönjas så är nu

... botten är nådd i strykkorgen
. Veckostädningen undanstökad. Skrivuppgiften till Sv 2 kursen inskickad.



Det kom ett paket till mig idag, med den fina lilla zinkasken här bredvid.
Snacka om charmigt tröstpris ;-) Man skulle ju minst tro att jag fyller men så är det ingalunda... Det gör däremot sonen imorgon så;



Festbordet står dukat för att fira honom i förväg. Fina gulröda tulpaner pryder bordet, så vårigt så! Det visade sig att sonen var uppsatt på schema imorgon så det får helt enkelt bli så här. Mannen kom precis hem efter dagens fyspass på Christinas och strax vankas det pizza... ja jag vet, men så var det det där med undantag... Får väl simma några extra längder imorgon ;-)

Med facit i hand har det blivit en nöjaktig och lärorik afton med Vagabondspelet som vi köpte i julas! Vem gick ut som segrare om inte grisen :-) Själv bjöd jag på jumboplatsen denna dag ;-)










Förresten är det dessutom
dags att besöka frissan och toppa håret imorgon. Känns som om det har blivit mer slitet än det brukar. Men, vi får väl se. Ja, ni hör jag är rädd om varenda cm.

4 kommentarer:

femfemman sa...

Vilket fint sportlovsväder ni fick. Fast jag klagar inte över att arbeta i nästan vårväder. Det ska nog bli vår och sommar, så att det räcker till för alla.
Ha en bra sista lovdag och födelsedagsfirande.
Apropå yoga, ja, det finns rörelser som är rätt svåra, MEN alla gör efter sin förmåga. Så om du har möjlighet, och känner för det, testa en gång till. Jag är ju nybörjare vid femtioåtta års ålder ....tycker att det var lagom tid att börja.... så du kan ju vänta än ett slag....

Birgitta sa...

Ser så skönt ut utan snö och halka, som vi har hos oss. Men så bor du långt söderut.
Vilken kul utställning du visar bild från. I april ska jag ta en tur ner till Ystad och då hoppas jag det är full vår där. Och det kommer att vara många fina utställningar där då.
Ha det så gott på slutet av sportlovet.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Vackra bilder och vackert väder =)

Ingela sa...

Härligt att kunna skjuta en del på framtiden ;-)

Du ska nog åka på konstrundan Birgitta... Har du besökt Maria Hilfon ute på Vischan på en plats som heter Lövestad? Där finns även Spiket i kistan en bod med gammalt kulturarv för en inte alltför dyr peng! Väl värt ett besök!!!! Maria visar i sin underbara gård som jag har beskrivit i ett tidigare inlägg, konst av flera de slag... vävnader och annat! Härligt koncept!