Bloggintresserade

onsdag 7 mars 2012

SNART KLARNAR DET


Här tänker jag samla matnyttigt och sådant jag finner på vägen i Grammatikens komplicerade värld. För att räta ut frågetecken, och för att veta hur jag ska finna tillbaka. Så, absolut en hjälp till mig själv! Som ni kanske förstår så nådde jag inte riktigt fram idag på fm. heller... även om det gick klart bättre än det gjorde förra veckan. Pausade sen, var vid havet i iskall kyla.




Läste sen på och gjorde ett nytt försök. Klarade godkänt men känner mig långt ifrån säker.
"All vår början bliver svår, bättre går det år för år", år helt enkelt vara mitt motto framöver. Parallellt dags att ta tag i nästa skrivuppgift.


Grammatik för lekfulla

... och HÄR kan man ladda ner programmet GRATIS.

Grammatikens grundkomponenter i Passagen


Institutionen för Nordiska språk - Kurs i elementär svensk grammatik

4 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Jeg elsker utfordringer, men ved matte!!! der går grensen jeg har nok blitt for gammel! Derimot tror jeg helt sikkert det klarner hos deg!
Jeg er fremdeles litt fraværende i blogginga, men synes det er artig når jeg først kommer i gang!
En stor VÅRKLEM fra meg!

Ingela sa...

Svejsan! Nu blev jag då om möjligt ännu gladare Bestemor. Har saknat dig säkert tillsammans med många andra i bloggvärlden. Välkommen tillbaka! Man vill ju liksom inte bli av med gänget ;-)

Varm kram till dig

Gudrun sa...

Hej Ingela!
En liten hälsning till dig. Har läst ikapp lite. Så bra att det löste sig med Fk. Lycka till med plugget.
Så långt det har kommit i dina rabatter, här är det bara snödropparna som envetas med att komma upp trots kylan, för kallt är det. Frosten ligger hela dagarna trots solsken.
Ha det gott.
kram

Ölandsvindar sa...

Ojojoj! Grammatik! Minns hur man satt timme ut och timme in i realskolan och tog ut subjekt och predikat och allt annat. Och nu ska jag prata i skolan på måndag och peppa högstadiet att våga skriva något till årsboken som jag är redaktör för.Jag tänkte bland annat prata om att det är så skönt numera att det inte är så strikt och strängt med grammatik och ordval. Man kan måla sitt eget konstverk med ord.(Fast grammatik är bra att kunna när man ska lära sig nya språk).
Kram, kram
Kerstin (Chessie har en inflammation i knäet som vi hoppas går över med hjälp av medicin)