Bloggintresserade

lördag 22 mars 2008

INGELAPINGELA ett solskensminne




Ett litet solskensminne från när jag var ett par år gammal och far "hystade" mig upp i luften och uttalade följande ramsa INGELAPINGELAHOPPITOPP :)




Vidare...
Robban Brobergs strof "... Ingela en fara i trafiken När hon dyker upp uppstår paniken Man krockar och kör på varann och rullar ner i diken Men vem är det som ler mitt i all kalabaliken"
Den får mig att tänka på en händelse från mina tonår. Jag var som vanligt ute och cyklade och plötsligt dök det upp en intressant kille. Röd i ansiktet och med snabbare hjärtrytm cyklade jag snabbt förbi, men ville ta mig en extra titt och vände på huvudet. Det slutade med en smäll i närmsta lyktstolpe på Grönängsplan och jag såg stjärnor. Ont gjorde det, men när HAN vände åter för att fråga hur det gått kom jag fort på benen. Vad lärde jag mig av detta? Att det Robban, även kan vara omvänt!

Inga kommentarer: