Bloggintresserade

fredag 28 mars 2008

Snickaren en fredag

Ja, så var det då fredag sista dagen på lovet. Det har varit en skön vecka visserligen blandat väder men med rätt mycket sol tycker jag. Och idag skiner solen.


Det har blivit åtskilliga promenader till havet. Och faktiskt några turer på spinningcykeln också. Får väl ändå försöka att bättra på konditionen på det nya året. Att se stranden och påminnas om att snart ligga där och njuta det är ju en sporre om någon. Får väl bli en extra lång tur idag så känns det bättre att festa på Pizza ikväll. För det har vi planerat. Ett glas vin till och sedan blir det härligt att sjunka ner i våra mjuka och härliga fårskinnsfåtöljer för att se på när kanske Tina vinner Svinkallt vid havet av vinden. Vågorna gick höga och hade man haft hatten på sig hade man allt få hålla rätt bra i den. Lapade sol på Fädriften. Träffade ytterliggare njutare på hemväg. Ida var ute en sväng med sin cykel och vi slog följe utmed Fädriften. Britt och Lennart var också ute och gick en sväng. Får allt ta oss i kragen och besöka dem en dag. När jag kom hem låg där ett kort från syrran Rosi. Tänker på henne och hur bra hon är på att höra av sig på olika sätt. Skulle önskat att jag var lika företagsam. Får ge henne adressen till min nya blogg så hon kan ta del av lite av mina tankar.

Igår kväll hade vår snickare varit här och lagt nya aluminiumbleck att sätta utanför kopparplåtar till golvet framför köksspisen och braskaminen i vardagsrummet. Få se om och när han kommer idag men det planerar han nog. Vi är nöjda med vår snickare han har många fiffiga lösningar och är heller inte alltför dyr. Men han jobbar själv så därför tar det lite tid. Antar att det är många som drar och sliter i honom så jag försöker bärga mig..


Så här såg det ut hemma hos oss i september 2007. Det var skitigt och påfrestade att bo i. Men på något vis funkar det när det hela tiden händer något och man kan glädjas åt resultaten efter hand.

Och så här såg det ut hemma hos oss lagom till jul. Jag hade fått min vilja igenom att höja taket i halva vardagsrummet och vi hade fått ett helt annat ljus och rymd.

Men, ingen snickare kom han hade blivit sjuk visade det sig så han får krya på sig och vi får tåla oss.

Inga kommentarer: