Bloggintresserade

onsdag 26 mars 2008

Neuropsykiatri och Kriminalitet

Ja då är det dags att slå ett slag för en Internetbaserad högskolekurs som startade efter jul. Ämnet är Neuropsykiatri och kriminalitet.

Det här med en datorbaserad kurs är något som är och var ovant för mig. Men det passar mig att kunna sätta mig ner när jag känner mig motiverad och ledig. Tänker att det kan bli en spännande och lärorik resa, det är runt ett angeläget ämne och kurslitteraturen verkar för mig vara en en god blandning av nytt och repetition.

Min utbildningsbakgund är via förskollärarseminarium, lågstadielärare, diverse kurser i specialpedagogik med inriktning mot funktionshinder och kultumöten, specialpedagogexamen, med valbar inriktning/studier av lärande ur elev samt lärarperspektiv på det individuella programmet på gymnasiet, specialpedagogik med inriktning mot autism, organisation och ledarskap, biologi samt religionskunskap.

Inga kommentarer: