Bloggintresserade

söndag 24 juli 2011

EFTER REGN

... kommer solsken... men vi fick det bekräftat även idag att det gäller att "Smida medan järnet är varmt...".

Det blev en härlig promenad nerom campingen redan efter frukost för att köpa "Kvällstidningen och "Leva och Bo-bilagan". På vägen tillbaka blåste det upp, moln hade dragit hit och nu återstår det att se vad för sysselsättning som lämpar sig för dagen.


... Men först en kopp kaffe i uterummet.






Det var då körsbärsträdet invaderades av mängder av starar... först några enstaka som kallade ljudligt på sina kompisar;




... och rätt snart anlände de från alla håll till synes i mängdrabatt:




Vingslagen, aktiviteten, skrikande läten, faktiskt så att jag fick rysningar... ! Och egentligen så brukar jag ju tycka att små fåglar är mysiga. Men så här många på en gång så blev de snarare obehagliga.


Hundratals fåglar åt i det närmaste rent, och det på bara en liten stund. Svårt att se på bilderna men kanske de går att förstora dem ibland går det :-o!




Vilken tur att vi så sent som igår plockade in en skål med bär att smaska på. Vi hade en spontan grillfest med bochettas, hemmagjord potatissallad grillad rostbiff med god grönsallad, persilladedippa... allt serverat med rött vin från Chiantidalen i Toscana ;-)


Ottostrutar och kaffe till efterrätt, Charlies kvällspromenad i regn och lite mysigt var det allt det också. På promenaden såg vi något häftigt, en mamma med sitt barn kanske i 4-årsåldern var ute och sprang i några väldeliga pölar fram och tillbaka, och frågan är vem som hade roligast!!! Mamman såg ut som om detta att få plaska så här rejält, varit en dröm från hon var liten ;-D

Hem i värmen... och så presentation av bilder från vår vistelse i Toscana, prat och skratt, kortspel och en ...

MOJITO



4-6 cl ljus rom


2 cl Limejuice


2 tsk strösocker


ettpar kvistar färsk mynta


sodavatten





Idag? Det blev en tur till Älmhult och IKEA så nu vet vi vad vi sa göra kanske innan den nya deckaren ikväll. Skruva ihop ett skoskåp till fin-entrén. Vi tror att det kanske är av samma modell som den fristående garderoben eller åtminstone snarlik... spännande kan nog bli rätt snyggt!

6 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Sån tur att ni hann plocka körsbär innan de var borta! Ja vädret är väldigt varierande här med.
Ha det riktigt bra!

Marie-Anne sa...

Synd på alla de där körsbären - de ser ju fantastiskt goda ut............ Lycka till med IKEA-hantverket!

Lev idag sa...

Jag gillar fåglar...starar är vackra...men inte i körsbärsträden! Tur att ni själva fick smaka iaf...Kram

Bea sa...

Hej vännen!
Jag gillar också fåglar, men när dom kalasar på det man tänkte ha för egen del är de inte längre så söta :)
Tur att du hann få en del i alla fall.

Härligt med ute-mys när det är sommar och ljumma kvällar och ngt gott som tillbehör är aldrig fel.

Tyvärr har jag drabbats av ett akut ryggskott och känner mig inte sådär på på topp just nu :(
men det går över!

Kram /Bea

Ölandsvindar sa...

Redan tisdag! Vilken fart det går med. Ja, det är orsaken till att de stackars stararna skjuts eller fångas i fruktodlingarna i Frankrike.Men jag förstår dem. Jag älskar körsbär och skulle också kunna kasta mig över ett dignande körsbärsträd och äta tills jag inte orkade röra mig längre.
Kram, kram
Kerstin

Ingela sa...

Hej på er!

Att körsbären nu är slut, att fåglarna fick flertalet gör oss inte så mycket. Fast vi blev förvånade över hur otäckt och gamiga de annars så vackra stararna betedde sig!

Akuta ryggskott kan minsann få hålla sig undan Bea och nu hoppas jag på att du snabbt blir bra igen!!!

Själv fick jag en allergisk reaktion och hoppas nu på att medicinen jag fick ska vika den hädan.

Tar tag i ett inlägg under morgon dagen.

Kram Ingela