Bloggintresserade

onsdag 2 april 2008

Efter regn kommer solsken

Idag regn. Knopparna på buskarna utanför mitt fönster, så kommer bara solen händer det saker i naturen. Men våren har ju spelat oss spratt en gång förut i år. Det var nästan så att mina Kanske vårkänslorna kom för tidigt. Svårt att ge sig till tåls.
Hur skrev nu Karin Boye; "Ja visst gör det ont när knoppar brister varför skulle väl annars våren tveka..." ...Svårt att stanna i stunden.

På följande länk kan man finna en hel del om Karin , höra ljudinspelningar och ta del av akvareller målade av den unga författarinnan

Och där bröt solen igenom molen. Klockan är nu en kvart före 12. Ska vi kanske ta en promenad före maten tycker du Lucky? Ganska onödigt att fråga någon som alltid är på hugget.

Två och en halv timmar senare är jag och Lucky äntligen hemma. Det tog en tvär vändning när Lucky som är livrädd för snickaren och hans spikpistol, smet ut genom den öppna dörren. Kvickt som bara den flydde han i rädsla iväg på en egen tur. Typiskt punka på min cykel och hittade inte Mats cykelnyckel. Mats och Kalle på jobbet. Lucky kunde väl ha väntat på mig som kom strax bakefter. Men jag visste ju inte vilket håll han tagit. Tänkte på bilarna och hjärtat bultade av rädsla. Först kollade jag Fädriften, sprang tillbaka emot Paradisvägen ner mot havet, fick lite tips på vägen, sprang utmed havet upp vid surfinghörnan Kolonivägen, tillbaka till Paradisvägen, hem sedan efter tips att han synts vid slottsruinen fick jag springa dit. Där var han inte, inte nu längre i alla fall. Språngmarsch hem igen. Under tiden hade Kalle fått tag på sin Linnea och hon hade hittat honom längst ner på Stubbagatan. När han fick syn på henne hade han bara satt sig ner på rumpan. Han är nu helt slut, lär nog sova resten av eftermiddagen och kvällen. Och jag kan säga att någon tur på motionscykeln för min del lär det inte bli idag i alla fall. Redan träningsvärk.

Alltnog, har bestämt mig för att gå i skolan idag på högskolekursen. Så praktiskt att kunna få hem den direkt i arbetsrummet. Såg en film igår som tidigare visats på Ämnet på Kalla fakta var ensamhet. Mycket intressant Idag har jag tagit del av Dokument utifråns reportage där det ställs en mycket pikär fråga:
Hur många tar på sig brott de inte har begått?

Växlade mail med min "gamla" frissa som numera är bosatt i Spanien. Kul att höra hur du har det Mona, hoppas att förkylningen ger med sig snabbt...vågar man hoppas på lika snabbt som min?

Pratat med Louise skönt att höra din röst igen! Vi är många som saknar dig. Hoppas att du snart är tillbaka.

Från det ena till det tredje... någon reflektion/kommentar? Du är välkommen och det går att vara anonym. Klicka bara på 0 kommentarer så kommer rutan upp. Vill du skriva under med namn så frågas efter din adress men den kommer inte att synas i rutan.

Inga kommentarer: