Bloggintresserade

onsdag 23 april 2008

Karlstad-Åhus

Efter en god och stadig hotellfrukost med utbud av det mesta tog vi efter att ha packat ihop oss en promenad runt i Karlstad. Det var tydligt redan på morgonen att det skulle bli en riktigt fin dag.
Detta är en vy över Klarälven.




Så nu har vi även träffat Sola i Karlstad, jag har t.o.m. hållit henne i handen. Idag är hon förstenad men det lär ha varit betydligt mycket mer liv i henne på 1700-talet. Hon hette egentligen Eva Lisa Holtz och jobbade på ett värdshus i Karlstad. Hon blev känd för sitt glada, soliga humör, och folk kom från vida omkring för att bli betjänade av henne.

I Jönköping gjorde vi dagens stopp. Vi åt middag på Restaurang "Gäddan och Gåsen" och passade sedan på att promenera en runda i centrum fyndade en gammal stomme till lampskärm med tanke på A-K och deras lilla kök. Hade kanske varit fräckt med det där blå fisktyget som ni har på löparen, vad tror du A-K?


Kollade i skyltfönster. Kunde inte låta bli att plåta butiken STIL med kläder för både kvinnor och män (samma namn som mina döttrars bloggsida)


...samt "Boutiqe one more time" Myrornas second hand butik med helläcker skyltning.


Borta bra men hemma bäst. Jobbedag imorgon men snart helg igen. Vilken lyx! Idag har jag övat mina färdigheter i att skicka SMS. Det går nu allt snabbare. Under den långa bilturen passade jag på att utforska min mobiltelefon. Det finns mycket teknik att lära. Kunde t.ex. vara trevligt att kunna vända bilderna här i bloggen. Kul att prata med dig Rosi!

2 kommentarer:

Statement sa...

Hehe det där såg verkligen trevligt ut, second hand kan vara så otroligt kul :)

Ingela sa...

Ja, ångrar mig faktiskt att vi inte passade på och dök in där.

Faktiskt så var skyltningen så läcker att det skulle kunnat ha varit vilken boutiqe som...