Bloggintresserade

lördag 1 oktober 2011

LÖGAREDAG



Tidig morgon efter spabad i Döda havssalt, frukost i Paradiset. Därefter en lördagspromenad till havet och stranden som idag ligger öde.




Dimman och fukten ligger som ni ser tät. Solen har kämpigt för ta sig igenom, men om den lyckas så kommer det säkert att bli ännu en härlig dag. Redan nu är det hyfsat varmt, så pass att jag njuter med bara ben.

Härligt tycker Charlie att vada runt i stilla vatten.








En eftermiddag och en kväll tillsammans med "Gänget" i gospelkören Joy Reflectors
. Att umgås under dessa härliga former att stråla samman på platsen där vi en gång startade; ett minne att ha med på resten av resan. Att få en hum om vad som har hänt med och kring oss alla sedan vi skingrades får det på ett ännu påtagligare sätt att illustrera vad som förenar och skiljer oss åt.

Skulle tro att många av oss var spända för att mötas och inte ha full koll på minnet. Efter eftermiddagskaffet på platsen där vi umgåtts för så längesedan så träffades vi nere i kyrkan för att presentera oss vid kanonen. Med "gammal" bild och som snabbt eller snarare långsamt förknippades med dagsläget.
Sjöng gjorde vi så klart
, och visst är det underligt att melodier och texter ja. t.o.m stämmor satt där än... åt fantastiskt gott, såg bilder, mindes tillsammans.



En stilla början och avslut på dagen. Bearbetningen fortsatte under natten, vaknade vid flera tillfällen och funderade vidare...


4 kommentarer:

C De-sign sa...

UNDERBARA BILDER...... oh vad jag längtar till havet...( jag vet att jag sagt tidigare...!!!) Härligt med bad för hunden... idag var det så tyst och stilla ute...lite disigt här med i morse när Maja och jag gick morgonrundan! Hoppas att du har det bra! Härligt med äpplemarknaden, vilka konstverk...nu njuter jag lite av lördagen... skönt med helg efter en lång arbetsvecka! Önskar dig en härlig kväll! Kram fr C

Lev idag sa...

Vilken otroligt fin bild på havet dimman och solen...
Kram

Ulla sa...

Jag befinner mig också vid kusten fast i grannlandet. Jag tror att du också fick en dimmlös dag så småningom, vilket väder!

Ölandsvindar sa...

Vilket HÄRLIGT väder vi har!Hoppas att det hänger kvar några dagar till så jag hinner ut i naturen och njuta. Nu har jag tillbringat all min tid i hamnen men det är inte det sämsta det heller.
Kram
Kerstin