Bloggintresserade

fredag 21 oktober 2011

MUSIC LOVERS- James Morrison

... tack Eva-Katrine för att du tipsade mig!!!





Något att tänka på:

Dagens citat i Bladet på temat VEM? sagt av skådespelaren Lily Tomlin (1939-)


Jag undrade alltid varför inte någon gjorde något åt det; tills jag insåg att jag var någon.


Lite riv får vi ha denna fredag ;-)




Veckans sista jobbedag, ... så nu äntligen kolla blodtryck och tid beställd för provtagning och nytt läkarbesök, inte en dag för tidigt. En vända ut till Ottos glass för att fylla på förrådet i frysen av skarvglass (15 kronor byttan). Fredagshandlat, ikväll vankas tacos efter att Kalle har gått av passet. Eva-Katrine har bakat egna tortillas på stekjärnet. Mums! Nytt avsnitt av Idol, antagligen en Kortturnering. Ljus och brasa, självfallet. En svängom i vardagsrummet solklart! Men först en stunds vila... onekligen hade det suttit fint!

Det blev en kvällsrunda på knappt 3 km nerom stranden. Det var fantastiskt vackert därnere. Havet och himmelen märkligt blått så här i övergången från ljus till mörker. Fyrarnas blinkande sken i rännan långt ut i vattnet där, där stora båtar går till och från land... och minsann var "inte" ett stort fartyg på väg ut.

Och så bryggan med alla sina lyktor tända långt ut i vattnet, och skådespelet med den andra förvånansvärt stora båten, som gjorde rivstarter till och från bryggan. Storleksmässigt skulle kunna vara som lotsen... för det var väl inte den?
Den borde väl vara i arbete med det stora fartyget?

Hmm... detta var ett mysterium som inte vi löste utan bara fick tillfälle att njuta på avstånd i kvällningen innan vi vandrade hemåt.

Grannen har nu tänt sin ljusrad det brukar hon göra på fredagskvällar del av stämningen även för oss.

2 kommentarer:

Fånga dagen sa...

God morgon kära kvinna.
Ja jag har det krångligt med nätet jag så jag fick inte fram dina bilder idag men såg citatet som var så slående. Så är det ju bara. Kanske daggs att tänka om?????
Ha en fin helg nu
Kram på dig
Lena
Pssst igår fick jag korrekturläsa min barnbok som strax går i tryck, jag är så spänd, så kuuuuuul.

Gudrun sa...

Åhhhhhh, vilken goding. Vilken härlig låt med James Morrison, den satt som en smäck. :)
Ha en fin helg
Kram