Bloggintresserade

måndag 28 november 2011

BERIT

... var då en minst sagt orolig själ. Och i natt drog hon då in med full kraft även hos oss, och jag ska säga ett tag var det så att jag kände mig rätt liten. Milda makter vilka krafter!!! Det var så att det skakade i väggarna... kolla spegeln sa Kalle den gungade på spiken :-O !!!

Men hon lugnade ner sig, och då jag vaknade till vid 2-tiden så insåg jag att man kunde koppla av. Vi hade turen att endast bli utan ström en kort stund och missade bara en spottstyver av lång
filmen och det gjorde inte något för den var inte ens bra. Däremot vet jag att de annanstans i Åhus hade varit utan ström längre och hörde idag på jobb av personal och elever att det lokalt verkligen såg olika ut.

I Kristianstad såg jag att en mängd järnstolpar böjts skyltar var kvaddade, men ändå såg det förvånansvärt städat ut. Kanske detta arbete hade tagit start tidigare än vanligt eller var skiten helt enkelt bortblåst.


Någon timme innan det var dags för mig att vända näsan emot hemmet blickade jag ut på en klarblå solbelyst himmel. Det var då jag såg honom uppflugen bland takåsarna :-O
Byggnadsarbetaren!






Ser ni honom inte? Då föreslår jag att ni klickar på bilden.Syns han fortfarande inte? Gulklädd i centrum... något till vänster


På hemvägen passerade jag vårdcentralen för återkoll av tryck något bättre idag. Passade på att ställa mig på vågen nu rör det sig om exakt 2 kg på exakt en vecka. För att vara exakt ;-) Bra, men det kändes som om det skulle ha varit mer.


Ytterligare några våder på väggen "Lite då och lite då, blir snart till en hel å". De första 2 väggarna är nu övermålningsbara. Så grabbarna behöver inte vara sysslolösa. Det tycker de säkert är skönt

6 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Jaså, var det Berit hon hette? Hon var i alla fall som ilsknast igår seneftermiddag och kväll här! Näsan gjorde ont igår och blodvite är bara förnamnet - idag känns det bättre, men med bästa vilja i världen kan man inte påstå natt jag är vacker.........
Kram!

Gudrun sa...

Tjenixen!
Ja, här har det också blåst om än mycket mindre än hos er.
Önskar dig en fin kväll.

Fånga dagen sa...

Ja den där Berit ska väl inte ha varit att leka med. Usch vad det är otäckt med vädrets makter i alla fall. Inget kan man göra för att undvika detta fenomen.
Tur att det lugnade ner sig för dig i alla fall.
Du jag hoppas du är rädd om dig så att du håller dig pigg o glad, bra att doktorn finns så att han kollar upp dig då och då.
Ha nu en riktigt bra dag.
Kram LENA

Ölandsvindar sa...

Här är alla förvånade över att skadorna inte blev större. En och annan nyuppställd julgran lutar betänkligt, liksom en del vägskyltar. I dag skiner solen och de rosaskymtande näckrosknopparna i dammen funderar på att slå ut.
Kram, kram
Kerstin (dagen efter 13-helgen börjar min diet!!)

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, den där Berit har ju varit här också och jag undrar om inte nån lillasyster till henne är här idag, för nu har det börjat igen....och så grått vi har det, helmörkt.
Och jag klickar och klickar men inte ser jag nån liten gubbe, jag ser bara kranen och en massa byggnadsställningar, är det så illa med ögonen nu, tro?
Bra att trycket stabiliserar sig.
Agnetakram

Petit Eyekiss sa...

Skönt att ni klarade er igen om stormen. Visst blåste det så det sjöng lite i plasttaket på balkongen, men det gör det ju ofta här vid kusten.Hoppas att trycket fixar sig, så du kan må bra till jul.
Här går det efter operationen, sakta men säkert framåt, i dubbel bemärkelse. Inga längre promenader, men mycket gymnastik för att träna upp musklerna (runt knäet)som varit i vila länge Kanske kan det bli en stilla tryckare till Nyår.
Ha det så gott och var rädd om dig.
Bettan