Bloggintresserade

onsdag 30 november 2011

DUM


"Ingen är så dum att han inte då och då gör sig dummare."



Väljer att citera Bladet även idag. Ursprunget? Stanislaw Jerzy Lec (1909-1966). Polsk författare tillika pressattaché.




Och hur tänker jag? Visa andra respekt, inte nödvändigtvis briljera utan snarare ibland hålla tillbaka med vad man själv ev.kan, är ofta en fruktbar strategi för att få andra att växa. Det är att visa på spänst i våra möten...

Hej på er bara så ni vet ser inte originalet ut som presenterat inlägg. Textstorlekar sköter Blogger själv!

En intensiv dag väntar därför kommer jag inte att hinna lämna några kommentarer hos er! Längtar efter en ljusning och tror kanske att den är på väg.

Nu sitter tapeterna på väggen och är i det närmaste målade en gång. Mats håller på för fullt just nu. Kalle kör ju taxi. Dessutom har vi hunnit med en vända till Malmö för att hämta hem Eva-Katrines bohag. Hon tar sin examen nu i internationell marknadsföring och vet inte var hon hamnar till nästa år. Knappast någon vits att hyra ett rum då.

Nu kallar Charlie sedan ska jag minsann hålla kväll.

6 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Ha en bra intensiv dag då! Kram Marie-Anne

Ölandsvindar sa...

"Det där fattar jag ingenting av". Visst är det skönt att ha kommit så långt i livet att man vågar säga det rakt ut även om det sitter många runt omkring och lyssnar.Och det konstiga är att då kommer det plötsligt en rad med människor och hakar på. "Det gör inte jag heller". Och kejsarens nya kläder visar sig i all sin genomskinlighet!
Kram, kram från Kerstin som tycker att det är skönt att vara lite dum ibland.

Lev idag sa...

Att få va lite dum ibland kan vara befriande...ha en fin dag
Kram/Monica 

Bea sa...

Visst är jag lite "dum" ibland och vilken tur det är, annars lär jag mig ingenting av mina misstag.
Ha det gott, trots en hektisk dag! /Bea

Bestemor Drillo sa...

Tenk om alle kunne være litt dumme i bland! Verden hadde blitt litt bedre tror jeg!
Klem fra bestemor!

Anonym sa...

Tänk att du gillar varje citat från Kristianstadsbladet =) Orkade du inte blogga igår?

Jag väntar på bra fredagsmusik.....Vad tycker ni om julkalendern? Jag gillar den =)

Smakade salladerna bra som ni köpte?

Puss och kram eva