Bloggintresserade

måndag 21 november 2011

TÄPPET


... och idag gick turen till Täppetstranden som ligger på vår sida om Åhus hamn.



Den vita röken som stiger upp från Knauf-Danogips är vattenånga.




... Också vår fina Åhus brygga där ortens hågade invånare fick köpa in sig på plankor som leder oss rakt ut i havet. Än kan man se deras namn inristade i brädorna. Det blir ju ett litet fotavtryck som man kan läsa ett bra tag framöver...




Redan på eftermiddagen hade de tänt all julebelysning inne på Kanta, och på kvällsrundan utmed strandpromenaden såg det rätt festligt ut vill jag lova. Skulle tro att julshowerna börjar i helgen för även scenen står förberedd.




Så blev det kväll och faktiskt, jag överlevde denna första dag på självvald diet. Rätt skrämmande vad man kan tänka på sådant som man har bestämt sig för att avvara. Till en början blott två veckor framöver...

8 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Vilken fin brygga! Tänk om man kunde få njuta av sol, vind och varma havsbadet :)
Det är väldigt få ljusstrimmor i november och det är verkligen upplyftande med alla festliga belysningar som kommer upp varefter nu inför advent.
Kram /Bea

Monica sa...

Självvald diet???? Vad är det för diet? Nicke nyfiken tittar ut och måste fråga...
Ha det nu så bra och var rädd om dig.
Kram.

Randiga Tråden sa...

Täppet, bara namnen får mig att minnas. Så vackert det är. Lyckliga du med denna vackra miljö.

Fånga dagen sa...

God morgon tjejen!
När jag såg bryggan kom jag att tänka på att de gjort så Rättvik också, alla namn synliga, kul grej.
Det är fint där vid havet men det blir allt mörkare och gråare för varje dag nu tycker jag, men vad gör det man har ju levande ljus.
Ha en fin dag nu sötnos.
Kram Lena

Ölandsvindar sa...

Jag tänkte också på Rättviksbryggan som går lååångt ut i Siljan. Diet ja! En väldigt öm punkt. Men jag har bestämt mig för att börja direkt efter trettonhelgen.
Kram, kram
Kerstin

Ingrid sa...

Det var en mysig brygga!
Nu är det mycket juligt som ska igång. Här hos oss har jag sett fyra stora granar som ligger i infarten och är väldigt nyfiken på var de ska stå någonstans. Har vi tur blir det alldeles utanför vårt vardagsrumsfönster och det skulle verkligen sitta bra, för i år ska vi för första gången inte ha någon gran inne.

Kram och trevlig kväll!

Ingela sa...

Ja, det är kul med en sådan fin brygga Bea, men ska sanningen fram så har jag nog bara badat ifrån den en endaste gång, och då var det var med skolan. Själva brukar vi cykla en bit bort mot kollo. Där brukar det vara lite mer plats på stranden och vi gillar space. Åh, vad jag känner i detta nu att jag också längtar efter sol och bad. Men faktum är att havet har sin tjusning året om... och visst känner jag mig lycklig bra att du påminde Brittmari. Absolut piggar det upp med ljus! Ska hålla tummarna för att någon utav granarna hamnar utanför ert Ingrid. Kan nog vara behändigt att vara utan gran inne, men jag känner riktigt hur jag får abstinens av blotta tanken.

Angående dieten så har Eva-Katrine snickrat ihop något till mig. Vet inte om hon kör från något program. Ingen potatis, bröd/mjöl eller pasta men kött, fisk och grönt. Inga sötsaker helst inte frukt. Regelbundna tider. Två koppar kaffe/ alt. te om dagen.

Ibland är det skönt att skjuta saker framför sig och kanon att bestämma tidpunkt. Trettonhelgen passar säkert efter alla gotter.

Jag tänkte att det kunde vara bra att ha hållit igen innan för att ev. inte behöva tänka så mycket kanske hinner man dessutom komma in i sundare rutiner.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Ingela !

Trevligt och värmande ord till mig.
Då blev jag nyfiken vem Du var.Så nu följer jag Din blogg. Alltid kul med något nytt.
Du gjorde som jag brukar göra i början innan jag hade egna bloggar. Då "reste" jag runt i bloggvärlden och förundrades hur många det fanns.

Så mig får Du nog se skymten av då och då.
Tack för titten !