Bloggintresserade

lördag 12 november 2011

FREDAG

Utsikten från fönstret i vårt arbetsrum.

En fantastisk himmel låg som ett lock över Kristianstads takåsar. Solen får kämpa för att silas genom molnen...





... och lyckas...


Karlsson på taket...


Då det var dags att dra sig hemåt... mer sol inne än ute



Men ikväll vankas "Kuckelimuckmedicin", födelsekalas denna dag av fulla ettor, Idol (alla goda ting är tre).



Men inte bara...
Den efterlängtade turen tillsammans med Charlie till stranden där vita gäss rörde sig taktfast på vågorna...










Som visade sig vara svanar ;-)




7 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

GOd morgon!
Här börjar vi längta efter lite lite av den sol som belyser taken hos er. Den härliga konserten i går kan man bära med sig ett tag.Trevlig söndag på dig!
Kram
Kerstin

Fånga dagen sa...

Härliga bilder. Mest kittlar det i magen när du visa vattnet, så fint där nere på stränderna ju. En gåva att ha det så nära inpå sig du.
Jag hoppas din helg varit fin, det har vår varit.
Önskar er en skön söndag också
Kram Lena

Wille sa...

Kul att du tittade in till mej.

Harpsund är verkligen fint!

margareta

Monica sa...

Ja sol har vi med haft,det är så jag blir glad då den strålar, härliga havsbilder...jag som bor inåt skogen längtar lite efter havet, men idag orkade jag inte ta mig de 10 km dit,,så det fick bli solig skogspromenad.
HA en go vecka kram Monica

Bestemor Drillo sa...

Hei du!
Så vakre bilder du viser oss !
En blir så glad når en ser solen i bland på denne årstiden!
Ønsker deg en trivelig uke!
Klem fra meg!

Lev idag sa...

Skönt med så fin utsikt från arbetsrummet...men havet och stranden där du bor slår alla rekord...fint!
Kram Monica

Livsnjutaren sa...

Vilka fina bilder med solen som tränger igenom över taken. Hmmm den där solen har vi inte sett på evigheter här . Men idag när jag bestämt mig för en slö-hög-dag inne. Då minsann tittar den fram.
Kram/Fia.