Bloggintresserade

lördag 19 november 2011

LÖRDAG



Så blev det lördagskväll. Yngsta dottern på hemmaplan och vi har förberett en del saker till vårt stånd på saker och ting nästa helg. Här några barnjackor ;-) Framme för att ses över ännu en gång...






Mats och Kalle har jobbat vidare i stugan. Nu är väggarna gipsade, spacklade och slipade, halva taket panelat skulle tro att resten kommer på plats under morgondagen. Sen ska det laseras och sen så skulle jag tro att det är min tur... eller hur man nu ser på den saken ;-)


... under tiden passade dottern och jag på att promenera till havet. Vi fick låna lille Bus som med tanke på färgen lika gärna skulle kunnat heta Snövit. Visst är även han för söt Jans goding!?






... Därefter blev det besök på filmstaden i Bromölla, utrustade med biopoppisar och vars en dricka för att se Twilight del 4. En film som visst var Okey, men ändå något av en besvikelse efter del 1-3... och efter vad andra har sagt. Kändes lite som en transportsträcka inför avsnitt 5. Det ser vi fram emot...


Dessutom ser jag fram emot; om inte frostnätter i natura så att sätta tänderna i min vinst Frostnätter i Ingrids boklotteri. Boken som jag lovar ska bli en vandringsvinst ... åtminstone kommer ett lotteri här på Hållplats Åhus framöver.

Men jag skulle tro att "Saker och ting" samt tapetseringen kommer att uppfylla tomrummen den kommande veckan.

VÄLKOMMEN som följare på min blogg Ingrid. KUL!




Hemmagjord pizza smakade fågel (med tanke på kycklingrester från fredagen)...

Det här var vår lördag i ett nötskal. Kan det bli mycket bättre?... ja det får ju i så fall bli på tv:n.

8 kommentarer:

Birgitta sa...

Ser ut att varit en fin promenad till stranden. Skönt att vintern dröjer. Är glad så länge vi har barmark även om det är lite frosthalka emellanåt, men dubbdäcken är på nu.
Så söt Bus är.
Önskar dej en skön söndag.
Kram Birgitta

Ingmarie sa...

Härligt att vandra ner till havet utan att behöva pulsa i snö!!
Och visst är det mysigt med både tvåbent o fyrbent sällskap.
Vilken bra tanke detta med boken!

Bamsekramen från mig

Ölandsvindar sa...

Frostnätter på Island! Jag hörde ett föredrag om Island i fredags kväll på hembygdsföreningens höstfest.Inte så hög kvalitet kanske och många bilder på "hela gruppen"framför bussen eller hotellet, men ändå det vackra Island.Jag var där för sju år sedan på de stora islandshästtävlingarna som de har med några års mellanrum och det var en riktig upplevelse.
Kram
Kerstin

Marie-Anne sa...

En aktiv lördag - och skön promenad till havet ser jag! Önskar dig en skön söndag - hoppas ni har strålande solsken liksom vi har just nu! Kram Marie-Anne

femfemman sa...

Ser dina bilder och längtar - återigen- till havet. Blir väl sommar igen och läge att åka dit. Samt ner till "malmödotterns" sommarhus i Önneköp.... därifrån har vi tagit oss även till vackra sandfyllda sydostkusten. Ha en bra vecka.

Monica sa...

Tycker att det låter som en perfekt lördag!
Vackra bilder från promenaden vid havet. "Lyckansost" som har hav sååå nära!
Må väl och ha det riktigt gott.

Petit Eyekiss sa...

Jag blir så avundsjuk, när alla skriver om sina fina promenader. Oh. Gud vad jag längtar att få ta en riktig "långis" ut i naturen, nästan mer än få börja dansa igen. Doktorn sa att det kommer att ta lång tid,innan jag är helt återställd, för jag hade artros i mitt knä också. Det har i alla fall varit med på veckohandling på ICA kvantum i dag
Det tog lite tid att halta runt,
men för varje dag låser det sig mindre och mindre.
Kul ide´att låta boken vara ett lotteri.Vi kanske är fler som kan haka på?
Nu har vi intagit em. kaffe i sken av tända ljus. Det är väl det som är mysigt med de här mörka månaderna.
Den lilla vite, är det en Malteser?
Jag var dagmatte en gång i veckan förr åt ett sånt litet vitt knyte
Ha det så gott och jättekramar
Bettan

C De-sign sa...

Hej
Och nu är det söndagskväll.... fort går dagarna.... speciellt när man är ledig, men jag har haft en fin helg! Härligt har du det också ser jag....Min hund Maja säger att hon tycker vi ska till Skåne.... hon vill springa längs havet! Jag har fulla veckor framför mig nu med samtal.... så jag ska ordna och förbereda nu! Ha en fin vecka KRAMAR fr mig