Bloggintresserade

onsdag 16 november 2011

SE OM SIG DAG

Med facit i hand blev det en aktiv ledig dag. Men kanske kan jag pusta ut nu.
Nu är proverna tagna inför nästa veckas läkarbesök. Tog sedan tjuren vid hornen, tänkte boka tid hos ögonläkare och ett annat besök som jag drar mig för men det lyckades jag sämre med. På ena stället fullt där tar de inte emot nya. Telefontiden hinder på nästa ställe.


... Men "en plats på saker och ting" verkar som om det går i lås. Hade dessutom en sådan himla tur att jag fick tag på min tandläkare innan han ska vara ledig ett par veckor. Så hastigt och lustigt... befann jag mig i tandläkarstolen med borren i käften ;-)

De här hjärtanen i skylten i en av
byns butiker gillar jag. De hänger i ett fång med trollhassel. Knappt man kan urskilja det men i nacken tvärs över gatan ligger "vår" tandläkarpraktik.



En promenad har Charlie och jag hunnit med så klart- Det här är en av de stigar som man kan välja i Täppet.

Idag fick jag också en idé. Den får mogna och så ska jag ta tag i den endera
dagen... tror jag... hmm









Vart fortsatte vi... om inte till stranden. Mulet här, Men inte särdeles kallt... åtminstone blåser det inte. Termometern visar på +2 grader.






Tyst och öde vid Brödraboden, ingen ålafiskare syns så långt ögat kan nå. Men en massa redskap har han. Trots mörka moln, ändå hyfsat klart för jag skönjer land i fjärran, och det är minsann inte varje dag man gör det.


En sur doft av tång hänger och dallrar i luften. Det är gott om sandbankar i det grunda vattnet nu och stranden är nyplöjd.


Den fina redskapssaml
ingen ligger öde.

3 kommentarer:

Tina sa...

Grattis till bokvinsten!!! ;o))

Du undrade om nån gillar horoskop... Jag gör det!
www.astro.com är bra ställe att räkna ut månen och ascendenten på. För horoskop är ju så mycket mer än bara soltecknet ;o))

Önskar dej en trevlig helg redan nu för väskan ska packas idag.....

femfemman sa...

Så fina bilder... Havsmiljö är så vackert hela året... Längtar dit när jag ser det vackra ....

Marie-Anne sa...

Så vackert! Måste nog besöka Åhus........Det är lite annorlunda natur där nere hos er än det är här uppe i karga Bohuslän. Ha det gott! Kram Marie-Anne