Bloggintresserade

söndag 22 januari 2012

WELLNESS

Ingalunda årets snö, men väl en bild ur arkivet. Minns att då jag använde den förra gången så fick den illustrera Prinsessan på ärten. Dvs madrasser utan prinsessa ... men nu då?

Igår bytte vi äntligen ut våra
uttjänta bäddmadrasser och inatt har jag sovit som en stock. Varje madrass nu nedsatt 1500 kronor och vi upplevde att vi gjorde ett klipp även om vi "köpte grisen i säcken". Vi betalade 2000 totalt och "tjänade" 3000:-. De 18 cm tjocka madrasserna är inköpta på JYSK rea.



Visst låter det skönt med denna form av WELLNESS.


Dottern föreslog igår att hon och jag skulle börja på ortens gym. Christinas eller Wellness



Det skulle vara för det är ett sätt att komma igång till ett ännu aktivare liv.Så vi får väl se. Några gånger kanske det är ju roligt att göra något tillsammans. Jag har ju en spinningcykel som längtar efter mig...

Så länge fortsätter jag med promenaderna... då blir man inte svett och det gillar inte jag. Vattengympa hade också varit ett alternativ. Det har jag gått på förr.



Det sägs ju att storleken inte har någon betydelse, men det är väl ändå individuellt och beroende på sammanhang. Jag tycker det! Varför håller Blogger på att krångla och förstorar även om man inte vill??????? (för er som undrar är detta "normal storlek")
.

5 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

God förmiddag Pinglan!
Ni har gjort precis vad jag tycker att L och jag ska göra.Köpa NY bäddmadrass.vi har en som knappt är 2 cm. och in den finns ingen tryckavlastning...
Storleken? Visst har den betydelse.Låt blogger jäklas med dig. Jag ser ju bättre vad du skrivit! Hi, Hi!
Nu ska jag sätta mig och grund några pannåer, så får jag se sen om kreativiteten vaknar.Ha en riktigt skön Söndag
Kramis
Bettan

femfemman sa...

Promenader är helt OK det också. Antar att ni har snö där nere i östra Skåne också. Här har det blivit grant och vitt... och även om jag inte tycker om snö egentligen, så ändrar jag inställning när snön ligger där. Likadant är det med svettandet, när det väl är där, så är det rätt gott.
Köpte nya bäddmadrasser till det gamla sommarhuset i somras. det var som att sova på dun. Hemma är de helt ok fortfarande... och nattsömnen oftast god. Om det inte är det, så beror det mer på skoljobb än madrasser. Ha en bra vecka!

Monica sa...

Gott att köpa nya madrasser,,vi gjorde det för något år sedan men nu har gubben ont i ryggen och ligger i sonens hårda säng,,för våra är för mjuka,,vi kanske med skulle ta en rund på JYsk för lite hårdare madrasser.
Träna ja det är inte dumt,,bara man kommer iväg så..är det skönt..inte så svettigt med gym - träning..
ha en go söndagskväll kram Monica

Ama de casa sa...

Härligt med såna madrasser!
:-)

Marie-Anne sa...

Mjukt ska det vara - hoppas ni fortsätter sova riktigt gott!
Jag gillar att gå - och gå- och gå...Så hinner man fota också......
Ha en bra vecka!
Kram!
(Förresten - Monica och jag är faktiskt inte systrar - utom i anden möjligtvis...Men Facebook har inget alternativ som heter "svägerskor"..........)