Bloggintresserade

lördag 28 april 2012

BLOMSTERINSPIRATION

Så blev det lördag och i vanlig ordning stranden direkt efter frukost. Ja frukost och frukost avgiftningskuren har börjat för mig och E-K. Ja det handlar precis om det som namnet anger. Idag hämtade vi lille Bus för att han skulle få följa med oss på turen. Och visst rörde det sig om tur för vi han i stort sett hela rundan innan regnet kom.

Jan hade ett par plantor av någon växt som jag inte vet vad den heter och inte han heller så det får bli en överraskning hur hög den kommer att bli. Men blommorna är jättesöta.




Blommorna är suddiga men det får vi skylla på fotografen.



Och regnade gjorde det även i stan där det var fullt "pådrag" denna dag. Men, det är ju helgen efter löning så det kan ju förklara saken. Handlarna hade flyttat ut mycket av sina och det hade kunnat vara så mycket mysigare om vädergudarna hade varit med oss. På lilla torg var det modeuppvisning, men vi susade i stort sett förbi för att fixa lite ärenden i Domus-huset. 



Blev mäkta sugen då jag såg att Bageriet hade nybakade croissanter men det är absolut förbjudet ett par veckor framöver. På Kjell och kompani fick vi tag på en parabol till Kalles stuga för ett hyfsat pris, så nu har han också tillgång till viasat.

På hemvägen svängde vi inom Solhaga och att gå i deras stora växthus är en ren fröjd. I eftermiddag har det varit ett underbart väder så det är en hel del som har kommit i jorden ett par olika slag av tomatplantor, en spansk peppar, en physalis och så en alldeles ny sort av paprika (svart).


Dottern har satt sina potatis idag. De fick dels sin placering i två svarta plastkorgar av lövmodell och även rätt ner i landbacken.




Pelargonior som får bo i uterummet tills jag vågar skicka ut dem på grönbete. Den här färgen enades vi om var otroligt tilltalande.





 








Kalle tycker att jag har en djungel därute, men det kan inte hjälpas så får det vara ett tag till.

Här Afrikas blå lilja.









Den här Mårbackapelargonen lär förhoppningsvis växa till sig och bli ännu vackrare.



3 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Va? Är du förgiftad? Det låter inte bra.....Hoppas att du får bukt med det snart!
Nu längtar jag också efter Mårbackapelargoner.......

Ingela sa...

Men du förgiftade är vi alla genom de produkter som erbjuds både vad gäller matvaror och mediciner. Det frestar på organen i kroppen och ger de mest skiftande symptom. Då jag var barn så hade min farmor uppmärksammat detta. Hon hade kronisk ledvärk som debuterade redan i 30-års åldern. Hon drack potatisavkok på morgnarna och hade andra örtkurer ex. minns jag rödbetor och rödbetsspad. Den ger skjuts på slaggprodukter som bitit sig fast. Motverkar celluliter, förbättrar minnet, hörsel, syn, hjärta, lungor, njurar, lever listan kan bli lång. Hoppas på avsedd verkan!
Det som vi tar är en hälsokostkur som heter Detox. Om du följer min länk så kan du läsa mer om du är intresserad. Denna kuren tar 2 veckor så vi är förhoppningsvis fria från giftet lagom tills vi ska resa till London.

Det rekommenderas att man ska genomgå en avgiftningskur ett par gånger om året.

bettysbeundran sa...

Låter härligt med en tur på stan - det är något man gör i mindre städer. I S-holm armbågar man sig fram. Jag åker inte till förorternas innecentrum utan har mindre affärer - favoriter som ligger på söder eller östermalm. Det blir långa avstånd och tar tid men då får man slinka in på något cafè.