Bloggintresserade

måndag 8 november 2010

I RYMDEN FINNS INGA KÄNSLOR

Film tips från Eva-Katrine:

I rymden finns inga känslor. Stellan Skarsgårds son Bill Skarsgård, spelar en kille med Asperbergs syndrom och så handlar det om honom och hans bror som tar hand om honom. Så jävla bra. Vi skrattade hela tiden på bion. Nästan så att tårarna kom. Ett måste att se.






Den filmen MÅSTE jag absolut se!

Just idag har vi på min svenskalektion talat om diagnoser och hur liten del det är av den komplexa individen. Att det beror både på arv och miljö hur den utvecklas, dämpas eller förvärras. I klassrummet utvecklades det till ett nyfiket och intresserat samtal mellan ungdomarrna och mig när jag berörde sådant som ligger dem nära. Härligt att kunna beröra och spä på!

2 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Den måste jag också se.

Bestemor Drillo sa...

Høres ut som en god film!
Jeg har vært og besøkt prinsessene mine i helga!
Alltid like moro!
Ha en strålende uke Ingela!
Klem fra bestemor!