Bloggintresserade

torsdag 25 november 2010

JULMARKNAD

... Ja, men vilken ska man satsa på? Det beror ju på vad man är ute efter...

Själv tycker jag som kanske de flesta gör att det är viktigt med stämning. I år har vi ju fått snö och det känns ju inte helt fel och bidrar till denna. Byggnaden känns för mig betydelsefull för den kan förstärka stämningen ytterligare, förväntansfulla besökare och engagerade arrangörer är naturligtvis också viktigt. Klart att julen ska kännas tydlig, sinnena stimuleras och påminna om tidigare jular.

Ofta blir man ju rekommenderad olika platser, men så ska det ju passa in tidsmässigt i ens liv dessutom.

Kanske den här om man nu bor i dessa trakter:

http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/article943969/Ovaumlntat-intresse-foumlr-foumlrsta-marknaden.html

9 kommentarer:

Maria sa...

Ja, det är mysigt med julmarknad. Men ibland blir det bara för mycket "pyngel". I år har jag bestämt mig för att besöka Waldorfskolans julmarknad - har aldrig gjort det tidigare. Den infaller på lördag och lär innehålla mycket fint hantverk och "wienercafé" med mycket gott fika samt musikunderhållning. Det låter perfekt!
Ha en god afton!

Maya sa...

Åhh vad synd för det är ju inte så långt till Bromölla, men jag ska till Malmö och kommer va där hela helgen! Men den kanske åter kommer nästa år :)

Bea sa...

Hej!
Julmarknader höjer verkligen julstämningen, hoppas jag får chansen att besöka någon här i mina trakter också, helst då i en gammal miljö, med mycket nostalgi varvat med hantverk av alla slag :)
Må gott!
Kram /Bea

Bestemor Drillo sa...

Julemarked er en hyggelig tilstelning!
Lørda skal jeg på Julemarked på Fredriksten Festning i Halden sammen med familien!
Gleder meg til det!
Kos deg i adventstiden og ha en fin første adventssøndag !
Klem fra meg!

skånska slott - Per sa...

Jag var på Högestads Gods i helgen, men det tåget är ju kört nu. Har själv inte besökt Svaneholm ska vara fint.

Vrams Gunnarstorp är sjukt populär bland nordvästraskåningar (om man nu kan skriva så...).

Har varit på båda ställena sommartid, då är de fantastiska så de är nog bra nu med!

Ölandsvindar sa...

Vår största julmarknad här var ju redan i allhelgonahelgen men i morgon har vi en i mindre format vid Högby kyrkas kyrkstallar i mysig gammal miljö. Men det roligaste som händer i morgon ska jag berätta om på söndag.
Kram, kram
Kerstin

Ingela sa...

Vem vill inte besöka en julmarknad. Vi verkar ju också överens om vad som är viktigt i samband med dessa. Varför inte på ett skånskt slott Per. Förresten välkommen som följare till min enkla blogg ;-)

Till oss alla: Jag hoppas verkligen att vi får uppleva det där som vi önskar i samband med det. Kanske bjuds det lite glimtar både här och där efter helgen!

hagagården sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg,du vet vel att du kan köpa mer bildminne till bloggen för ca en 50 lapp.
kram o ha en fin kväll.
ninni

Petit Eyekiss sa...

Vad mysigt du haft det. Här blir det inte så mycket pyssel inför julen, ingen av barnen kommer.
Skulle gå på stan i söndags, men med det vädret ville jag inte gå ut.
Nästa helg är det stora julmarknaden i hamnen .Då kommer gamla ångtåget och ångbåten Blisösund.Hippas det blir bra väder .
Ha det så gott nu, jag ska pulsa ner till Konsum...
Bettan