Bloggintresserade

måndag 20 december 2010

SNORGUBBE och SNORGUMMA…

… i Paradiset. Lagom då det är 5 dagar kvar till julafton. Inte speciellt muntert (om det nu ens är det någon gång). Men, kanske vi hinner krya på oss, det är ju ändå några dagar kvar att ge på. I eftemiddag får det bli en kur med riven färsk ingefära.

**********


Solen lyser på gnistrande vit snö, det är rätt kallt termometern visar på 10 minusgrader ute, men nu sitter jag bekvämt bakåtlutad i en av regiontrafikens nya bussar. Näsan är vänd emot hemmet och det får jag säga känns inte alls fel… allra helst inte idag efter uteblivna blundar under natten som gick. Däremot blundar jag nu så är det lätt att inbilla mig att det istället är sommar och att jag befinner mig på badstranden.

Tänk att slippa alla dessa bulsiga klädlager, det är nog det som jag ogillar mest med den här årstiden. Ändå borde man ju skämmas för att beklaga sig… med tanke på alla hemlösa och nödlidande, som kanske t.o.m dukar under i denna smällkalla vinter. Alla vilda djur som inte finner någon föda… Fåglarna sitter på trottoarerna tryckta intill väggar för att stjäla sig till någon nypa värme och söker smulor i och kring stans papperskorgar. De är så loja, på gränsen tll apatiska att de verkar mer tama än vilda.

6 kommentarer:

Gudrun sa...

Så, vi är inne på samma tankebana hör jag. Här längtas det också.
Önskar dig en fin dag.
Kram

Gudrun sa...

Glömde säga "krya på er".

Ulla sa...

Krya på er! Hoppas det går snabbt över, nu finns det ju i alla fall anledning att stanna inne.

Annelis hantverk sa...

Så tråkigt med förkylningar denna tid när man vill så mycket!
Krya på er!

Bestemor Drillo sa...

Neimen ! Har du blitt forkjølet!
Da må du se til å bli frisk til JUl!
God bedring til dere snorringer !
Håper Ingefæren hjalp!
Klem og God Natt!!

Ölandsvindar sa...

Krya på er!Här fyller vi fågelhusen idag och packar väskorna.I morgon åker vi. En riktig god jul till dig från mig!
Kram
Kerstin