Bloggintresserade

tisdag 28 september 2010

ANDRUM FÖR HUNDAR

Så hade det blivit söndag och det var time att hämta Charlie på Fågelängens husdjurspensionat. På bilden syns den stora rastgården och innan vi kom hade han fått en rejäl promenad... samt en massa kel samtidigt som han skulle äta ;-) Lite fjäsk vill man ju åtnjuta eller hur?


Välgörande med en promenad på de kalkhaltiga vidderna i Åhus

Bara se...



...havet i sikte



Klart Charlie passade på att ta ett dopp...

Hemma igen... Slagna hjältar paxar soffan

Innan det är dags att skiljas åt för den här gången.

10 kommentarer:

Maya sa...

Åhhh ... svampplockning ...nice :)
Var ligger Fågelängens husdjurspensionat?
Hoppas du får en underbar dag i höstrusket!
Kram

Ulla sa...

Det var en lyckad helg alla kategorier ser jag. Slagna hjältar är ett bra tecken på en lyckad fest.

Ingela sa...

Fågelängens husdjurspensionat ligger naturskönt i Snårarp inte alls långt ifrån Åhus alltså. De tar emot olika slags djur så det kan ju vara praktiskt att kunna lämna alla där då man måste åka bort.

Du som är svampexpert? Visst är det stolt fjällskivling?

Ha en go dag själv

Ölandsvindar sa...

Det är också lite mysigt med det här andrummet efter en stor fest. Lugn och ro, tillbakablick på allt som hände, mumsa goda rester och titta på bilderna.
Fjällskivlingarna är så mäktiga! De växer i mängder här också.
Kram
Kerstin

Maria sa...

Allt har sin tid - festa har sin tid och vila har sin....
Kram, Maria

Ingela sa...

Skönt då vet jag att det är Stolt fjällskivling Kerstin så jag inte förgiftar oss. Har stekt svampen men inte konsumerat den än. Det var massor kvar påfälten kanske tar jag en tur dit imorgon igen.

Bestemor Drillo sa...

Herlig landskap på din ferd !
Man har lov til avslapning når man er trøtt etter en lang dag!
Ha det fint i det vakre høstværet!
Klem fra bestemor!

Anonym sa...

Hejsan!
Vad roligt att du har blivit följare av min blogg=). Du nämner skolor i Hässleholm. Är inte Hässleholmare från förr. Jag är gammal Malmöbo. Är född och uppväxt där. Har bott här i ca17 år. Men vem vet, vi har kanske setts ändå om du någongång är i Hässleholm.
Ha en skön kväll
Lena

Bea sa...

Härligt med vidder och underbara natur upplevelser och hunden har säkert inget emot de turerna som ser ut att må gott i soffan :)
Kram / Bea

Petit Eyekiss sa...

Oh ,jag gillar sista bilden. Det är så gulligt när barnen (även om dom ar vuxna) och djuren sover tillsammans.Min Sarah sov alltid i hop med katterna.
ja Ingela , det var så roligt i fredags. Jag spelar ju dragspel, precis som vår gode vän, bara det att han är proffs! Men.... han är lyhörd och i stället för att överrösta mig så fyller han i där det behövs. Tänk dig "Ingrid Dardells Polska" två stämmigt på dragspel! Min Lasse på fiol och så ytterligare en spelkompis som har akustisk gitarr..
Det här kommer jag att njuta av långt efteråt.
I kväll har vi varit på allsång i hembygdsgården och i morgon börjar mogen dansen här i stan.
Sen blir det ut och packa det sista på landet....
Kram
Bettan