Bloggintresserade

torsdag 16 september 2010

VIKINGAR PÅ GÅNG

Hej mina vänner, Ingela och Åhus is calling. Hoppas allt är väl med er! Här har det varit en hektisk dag, arbete hemifrån just denna dag eftersom vår skola är på läger. Jag jobbar ju inte mer än halvtid och imorgon ska jag till ett annat gymnasium.




Här bredvid ser ni Liljorna som nu har slagit ut i bröllopsbuketten som jag fick för snart sagt en vecka sedan av min Mats.













Även rosorna som han fick av mig står sig fint :-) Det är som vore det ett tecken!


Lyxigt med vackra blomster både i köket och vardagsrummet.








Vädret har ju verkligen varit stundomsinnat. Men jag har ändå fått målat det som jag hade föresatt mig för dagen. Men det har både blåst kommit några små regnskurar och även brutit igenom en och en annan glimt från solen.


Här ser ni bilder från igår och idag. Utöver är takkupan tvättad med mögeltvätt. Ja ni ser Charlie önskar vara där det rör på sig.



Rofyllt att stå där med penseln i hand- Många tankar florerar genom skallen. Börjar ändå att känna att den stora penselns tyngd får mjölksyran att rinna till. Få se hur mycket mera vi hinner denna säsong, denna gaveln klar och max en gavel till. Den andra långsidan lär ta längre tid för där måste all gammal panel först rivas ner. Stugan är gammal och låg en gång där vårt boningshus ligger idag. Förre ägarna rev halva och flyttade så denna halva till utkanten av tomten.


...Men tillbaka till tankar som for och flög vid målningen; i helgen går årets stora attraktion Vikingamarknaden i Gudahagen av stapeln. Dit ämnar då vi och den rekommenderar jag varmt till er andra! I dagens Blad kan man läsa något mer om den http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/article1239905/Vikingamarknaden-vaumlxer.html


Då vi hade varit där förra året gjorde jag när vi kom hem en dokumentation från det mycket trevliga spektaklet ;-)


http://hem-tradgard-design.blogspot.com/2009/09/vikingamarknad.html


Fann ditt SMS då det var dags att krypa till kojs E-K. Så nu har din skola börjat. Spännande!!! Snart ses vi och det ska bli en höjdare eller vad tror du?!!!

6 kommentarer:

Ninja sa...

Hälsade på här en stund :)

Ulla sa...

Hösten är marknadernas tid minsann. Här är det andra onsdagen i oktober som gäller och då regnar det ALLTID.

Ölandsvindar sa...

Spännande ! Då kanske du träffar på någon av de kringresande skånska vikingar som jag talade med när jag gjorde tidningsreportage vid Järnåldersbyn vid Skäftekärr här i somras. Aimatur heter deras förening.
Kram
Kerstin

Maria sa...

Så duktiga ni är med stugan. Hoppas att ni hinner det ni har tänkt i höst.
Kram, Maria

Ninja sa...

Kul att du hittade mig också :)

Gisan sa...

Det är så härligt för själen att besöka din blogg. Tycker om både bilder och texter som du delar med dig av. Kramar...