Bloggintresserade

lördag 28 maj 2011

TJUVSTART


Det kom ett brev på fredagen till "världens bästa mamma" ... Kan inte bärga mig längre.

Då får jag kontra med att det är en förmån att vara mamma till så goa ungar. Och jag kan säga att mitt hjärta fylls till bredden av kärlek och stolthet över er alla fyra.



























Söndagsmorgon, solen skiner och frukosten är framdukad och om än tillfälligt har jag pennan ;-) Mors dag börjar bra.


























Operation inneröjning, botten av strykkorgen börjar synas. Tre maskiner tvätt fladdrar för vinden... Kalkonen pluttrar, idag ska det smaka fågel



:-)...











Fick precis reda på att faster G inte kommer, att det får bli en annan gång för hennes bror S-E (min farbror) har dött,,, och det finns en hel del tankar som behöver sin tid.






































Instämmer med dig E-K och många andra Eva Cassidy var verkligen en



sångfågel.











Med facit i hand blev det en härlig dag, Karl-Mikael, Anna-Karin och hennes Johnny på hemmaplan, kortspel, utsökt kalkonmiddag,




... bilvaxning av hans fina Volvo 240 och nog blev den blank alltid ... kultig inredning som en stereokasettspelare! Till en början spelade ungdomarna lite olika roller, bara se här ;-) Men så hjälptes de åt!


















"Snow flaken" som jag fick av dig är underbar Per-Olof, tusen TACK (!) Men bäst av allt är att jag känner att du menar det då du instämmer i att jag är världens bästa mamma. Det här är en perenn som vi kan njuta inne i kruka, och sedan flytta ut i någon av trädgårdens rabatter :-)




Kommer att söka upp den på nätet för att få reda på mer om skötseln!






Få se vad det blir för blomstercheckarna från Kalle. Blir nog ett besök på Dennis blommor endera dagen.




Ni skulle bara se vilken fin klänning Anna-Karin har varit och köpt till sin mor. Den tänker jag ha på skolavslutningen och det kommer säkert ett foto även på den här framöver :-)






Ikväll kan jag inte lämna några kommentarer! :-(


Måste bara tala om att trots att jag inte längre finns är det 22 personer som har hälsat på mig på bloggen idag :-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul att du gillade det och blev då glad:) nu får du trösta pappa för den tråkiga förlusten:( kram på dig

Anonym sa...

Här får du en morsdags låt...en vädligt vacker eva cassidy låt...njut nu mamma....
http://www.youtube.com/watch?v=AFFo1pu4q7Q

Kram eva

Monica sa...

Tittar in och säger hej, hoppas din dag varit bra! Lät så härligt med tvätten som fladdrar för vinden-gjorde att jag själv gjorde samma sak.....
Svar på din fråga: Näää, vet inte riktigt...när jag vill känna mig ung och läcker....*fniss*.
Kram från mig.

Marie-Anne sa...

Fin dag verkar det som! Jag ser fram emot att få se klänningen! Kram/Marie-Anne

Tina sa...

Låter som om du haft en underbar dag... ;o))

Din bloggadress är ett mysterium!!
Inlägget har jag knåpat på i flera veckor, och när jag la in din adress så fungerade den helt okej. Men nu kommer man inte in på den genom min blogglista så jag har dej separat bland "mina favoriter". Har inte rört blogglistan så det kan inte vara jag som orsakat det... *lessen*
Försökte nyss sätta in dej där men blogger tog inte emot adressen. Allt stoppades upp....
Måste be nån kunnigare kolla upp det hela.....

Håller tummarna för att det reder upp sej!

Tina sa...

Nu tog blogger emot adressen men visar fortfarande "Fatimas hand" som du la in för 5 dagar sen...

Petit Eyekiss sa...

Visst blir man varm i hela kroppen, när man känner att man betyder något för barnen.Att det går bra för dem och att dom får vara friska, är den bästa present man kan få på Mors Dag.
Jag har lite kul att berätta, så endera dagen får du titta i mailboxen!
Ps. Jag har lagt din blogg bland favoriter så jag vet var jag har dig;-)
Kramar Bettan