Bloggintresserade

onsdag 20 oktober 2010

DITTEN OCH DATTEN

Go´middag! Så har för-middagen rullat på i Paradiset. De sista tre pelagoniorna i trädgården har fått nytt husrum. Tillsammans har de fått vinterförvaring i rummet med minst värme på under vinterhalvåret.


De flesta huserar rätt och slätt på gammelmormor Karins stykbräda som tillfälligt fått en bit vaxduk som skydd. Men den här hade jag inte mage att plocka ren så den njuter vi i köket.





Det har hittills varit en rätt behaglig onsdag. Med lite hemarbete så klart som att: läsa bloggar och att orkidéerna har fått sin dos av kalkfritt vatten och dusch på stänglarna. Det är kul att se hur det börjar spira lite här och var, och det är ju inte direkt lite knoppar heller. Just den här har jag inte fått att blomma om tidigare så det ska bli riktigt häftigt.





Sen har vi lekt Charlies älsklingslek LETA OCH HITTALEKEN. Då får han sitta fint i köket medan jag gömmer småbitar ost i olika höjd inne i vardagsrummet. Oj vilket jobb han har, men vilket väderkorn det är fantastiska näsor dessa fyrbeningar har!

Det är ju onsdagsnöje att ut med bilen så då passade vi på att besöka återvinningscentralen och gjorde oss kvitt sorterat material ...



... och sedan en vända till playan. Då regnade det mannar! Men, vad brydde sig Charlie om det och fördelen var att vi fick ha hela stranden för oss själv. Med en rejäl regnkappa så är det ju dessutom rätt betydelselöst om det regnar.









Det blev en vända till stan där vi körde över RUSTA, JYSK och Solhaga handelsträdgård på hemvägen där jag egentligen bara passerade gångarna med vackra blommor njöt och förvånade kassörskan med att bara passera. På det hela taget en billig runda... så när som på bensinen för vi kom hem tomhänta.

4 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Er innom som snarest for å ønske deg en trivelig dag ! Klem til Charlie og deg fra bestemor!
Skal til byen så jeg må raska på!!

Maria sa...

Fina pelargoner! Skönt med en ledig dag, antar jag. Det har regnat här idag också - och det talas om att det kan bli snö till natten. för tidigt, tycker jag, men det ligger nog inte kvar så länge.
Ha det gott!
Maria

Ulla sa...

Det var en ståndsmässig "blombräda". Visst är det spännande att följa orkideerna? Här var det halkigt på väg till jobbet idag så nu får snart dubbdäcken komma fram.

Ölandsvindar sa...

Jag är lite kluven i förhållandet till mina orkideer.Men varje gång jag försöker kasta ut ett spretigt elände, sänder den ut en nödsignal i form av en knopp och då har inte jag hjärta att kasta den. I går tillbringade vi kvällen med att leta efter lilla vovvens reflexväst, som maken placerade på ett bra ställe när kvällarna började ljusna i våras....och det ska vi fortsätta med idag!!!
Kram
Kerstin