Bloggintresserade

torsdag 14 oktober 2010

OPTISK REGNBÅGE mm.

Det här kortet med en primär och en sekundär regnbåge hade Mats tagit på vägen hem från jobb strax efter en kvart i fem.


Själv befann jag mig ungefär samtidigt i datarummet och observerade hur solens strålar lekte på jorden in emellan de lövtunna buskarna.


Så klart jag strax befann mig ute på trappen för att först skjuta iväg ett foto i riktning mot väst






... och vände därefter näsan emot öst och det var då jag upptäckte den


Den vackra regnbågen men här betydligt blekare


En höjdare på You tube med Johny Mathis och Ray Charles " Somewhere over the rainbow" Missa inte den!

http://www.youtube.com/watch?v=GSXo-tmVpW8&feature=related


Torsdagen skulle visa sig bli en rätt hyfsat varm dag och det berodde naturligtvis på att molnen redan på morgonen låg som ett lock över stan och var kan man skåda det bättre än från vår panorama vy.


6 kommentarer:

Maria sa...

Regnbågen är verkligen fascinerande! Jag blir alltid så glad när jag ser en regnbåge.
Här i Kalmar var det mulet på morgonen men frampå förmiddagen bröt solen igenom och det blev en ljus och skön dag. Nu är det mörkt, förstås - men då kan man tända ljus och det ska jag göra nu.
Kram, Maria

Anonym sa...

Verkligen vackert, men pappa inte köra bil och fota samtidigt- ajabaja =)

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Regnbågen - gudinnan Iris bro till oss här på Jorden. Tänker man så förstår man varför irisarna har så klara och vackra färger.
Ha det gott och trevlig helg
Birgitta

hagagården sa...

Hej
Hoppas du får en trevli invignings fest i kväll.
kram o trevlig helg.
ninni

Randiga Tråden sa...

Italien, det vore inte dumt. Vilken regnbåge, fint.

Ulla sa...

Fina regnbågar, hittade du skatten?