Bloggintresserade

söndag 6 mars 2011

MASSA IDÉER

... mätta och " trätta" och nyss hemkomna från besök på årets trädgårdsmässa i Malmö. Med massor av synintryck i bagaget och kassar med "matnyttiga" broschyrer av både inredning och design i otaliga mjuka och hårda material, och sist men inte minst blommande grönt för hem och trädgård.




Nu infann sig vårkänslorna på riktigt och planerandet kan sätta fart!

JIPPI och gungeligung... snacka om charmig lady;











Här står hon sköna Kameliadamen i all sin nakna glans.









Kan undras om det NU... är dags att förnya en
lagerhylla...







Det finns inga begränsningar i fantasin, så varför inte marken full av ostbågar lika gärna som romerska bågar...



... På tal om Rom så fick den här fontänen oss att associera till en av alla fontäner som vi såg i Rom.


Hos Ellas trädgård & ting fanns en variant av tråg/vask i smide. Fler än jag som blir nostalgisk och tänker på skolans drickaautomater?

http://www.ellasträdgård.se/

Smide...Ja där fastnade jag för Garden Attitudes sortiment http://www.gardenattitude.se/
där var så mycket vackert så jag blir rent till mig.




Rom får mig osökt att tänka på fontäner, pengar och önskningar. Kolla den här charmiga badfotänen. Föregångare till dagens badkar:

Det är mycket man skulle vilja ha, men önska kostar ingenting... låter det bekant...? Fler som har lekt den lekten med snöret och ringen?






... Som det här; vem skulle inte kunna tänka sig att ligga här och löga sig på helgkvällar?

Får man lust att kolla på tv så är det bara att fälla upp den kolla bara i ena hörnet. En lättare variant av Let´s dance :-)





... eller att slå sig ner i en sådan här "Sunbrella" från http://www.mygind.se/

Företagets eget foto från "The garden Haven" broschyr.

Garanterat skön; vi provade så vi vet!









Orchidéer på höjd. Det såg ju spännande ut...

Här kan man bli medlem för hela familjen och 2011 för 100 kr. Vad får man för det? Det får vi kolla upp! http://www..syorkide.se/








Vad sägs om "Gro-Wall "Lättgjorda gröna levande väggar"? Med moduler arrangerar man sin egna levande vägg http://www.mardamagentur.se/


Fantastiskt vackert som här... Fungerar både utomhus och inomhus. Men då är det bäst att skydda väggen.

















Klart vi handlade med oss något hem. Tre lökar att plantera i soligt läge :-) Väldoftande vackra på bild... men vad heter dom? Snijbloem, vad betyder det är det månne snittblommor?









Och så sju inrednings och trädgårdstidningar för tillsammans 60 kronor. Nu har vi att göra var Mats kommentar ;-)

3 kommentarer:

Maya sa...

Gud vilken läcker "blomster gunga"
Ha en skön söndag kväll!
Kram Maya

Moa sa...

Många läckra bilder från Mässan.. blir avis på dig o andra jag har läst om som varit på mässan.. jag har både långt att åka o dessutom är jag krasslig *tyckersyndommigsjälv* =).. ha det gott/Moa

Ingela sa...

Hej på er tjejer!

Jag fastnade oxå för blomstergungan Maya, och vi ska ju inte tala om kvnnan som gungar :-) Den blir då jag glad av! Likar den inte dina Tildor Moa?

Visst är det jobbigt att vara sjuk och behöva vara stilla för man inte tyar något annat. Jag hade ju en vända på sportlovet och innan dess på jullovet. Men nu är det jobbedagar igen så nu håller jag mig frisk! Nu får vi hoppas att det går över även på dig snart!