Bloggintresserade

lördag 25 juni 2011

MIDSOMMAR 2011


... härligt doftande ceriserosa vresros vackert på det gamla drängaskåpet,












... dukning på gång i solrummet, en vild och vacker bukett på cementskivan dold med vaxduk för att skydda ytan emot eventuella fläckar...






Däremellan, god samvaro många skratt, god midsommarmat, musik ur den egna pipan då vi tittade djupt...... i sånghäftena Pella ;-)





En Charlietur i Åhus där vi blickade in och kunde vara med på ett hörn på många midsommarfester.






Därefter flyttade vi in i uterummet satte på gasolvärmaren och kände värmen komma till oss både så att säga utifrån och inifrån. Kaffe och nykommen jordgubbstårta som D och A hade bakat och haft med. Så spelade vi Asken och blev schack matt ;-)


































... efter att våra gäster begett sig hemåt. Ordningen i solrummet återställt och mitt emot i köket disken undanröjd.











Dags att krypa till kojs ;-)

7 kommentarer:

Tina sa...

Låter som om ni haft en riktigt trevlig midsommarafton.. ;o)

Jag grävde i systerdotters rabatter på eftermiddan och på kvällen tog jag det bara lugnt för jag ska ju börja jobba igen imorgon natt..

Vi hade sol hela dagen igår men på kvällen kom ett skyfall som höll på i 10 min och sen sken solen igen. Nu är det mulet men jag hoppas att regnet håller sej borta för jag har tvätt ute...

Marie-Anne sa...

Låter - och ser ut som - ni har haft en fin midsommarafton! Själv hann jag med en tur till dansen runt midsommarstången och lite midsommarmat hos Monica och alla gäster där innan det var dags att jobba. Nu är jag nyvaken och ska försöka ladda för en ny jobbnatt - inte helt lätt när jag helst hade varit hemma och njutit! Kram

Ulla sa...

Tänk att det faktiskt är roligt både före, under tiden och efter. Här kom jordgubbstårtan idag då sönerna med familjer kom. Vi åt mat och spelade crocket och belönades med tårta. Det ser mysigt ut hos er och idag får ni njuta av minnen. På tisdagkväll bär det av till dotter Anna och barnbarn i Danmark. Det är svårt att samla alla nuförtiden. Nu börjar mitt sommarlov och det är så skööönt som Anita Hegeland sjöng för många år sedan. Sköönt till dig med!

Monica sa...

Lämnar en liten lapp på dörren: Ingen hemma, tittat förbi....
Må väl och ha det så gott.
Kram från mig.

Ölandsvindar sa...

Så är helgen nästan över och vi har många roliga minnen att tänka tillbaka på.Här har vi också sjungit lite, Nu grönskar det ... vid sillunchen även om jag skålade i vatten med tanke på eftermiddagens arbete och maken sjöng grodorna, Skära havre mm vid hembygdföreningens fest. Jag skriver lite åt Ölandsbladet men de är ganska snåla med vad de lägger ut i nättidningen.
Kram, kram
Kerstin

Tina sa...

Hej igen!

Tittar bara in för att säga hej, för jobbet drar igång i natt och då syns jag inte på ett tag i kommentarsfältet.

Ha det bra och njut av sommaren!

Kram.

Ingela sa...

Tjenixen Tina, Marie-Anne, Ulla, Monica, Kerstin!

Det är så trevligt med lappar på dörren sedan är det inte alltid det finns tillfälle till någon eller tid att formulera något längre och fyndigt! Men det viktiga är att det som skrivs (eller inte skrivs ut) är välment!!!

Till er med nattarbeten, jag beundrar er som klarar av detta. Det hade jag aldrig gjort! Bara det med omställningarna... Inte lätt det här med tvätten och att få den torr nu när det är tätt mellan skurarna.

Precis som du säger Ulla, framför allt planeringen inför... gillar jag. Svårt att bestämma sig ibland... då blir resväskan onödigt tung ;-) andra gånger blir det fel val och för lite i väskan, inte lätt det här...

Ha det gott nu oavsett om det är sommarlov eller annan form av ledighet. Tänk när vi andra knegar då har du ditt kvar Marie-Anne!

Till er alla ha det gott!