Bloggintresserade

måndag 13 juni 2011

TRÖTT SOM EN IGELKOTT

"Hallau" så blev det måndag, själv är jag kompledig idag och det passar mig bra för idag vill jag bara ta det lugnt... och göra det som faller på.


Den här bilden publicerad dags datum under Läsarbilder i Kristianstadbladet (s.B2.). Bilden är tagen av Anne Edholm texten; "Trött igelkott-värmeböljan har tagit ut sin rätt."


Lika härlig som talande bild!!!







Igår strök jag framsidan på stugan med svart. Nu är lasyren slut så i eftermiddag ska jag inhandla till gavlarna gång 2 och baksidan som nu strax är färdigklädd. Beroende på prioritering och annat så blir det även en ny mössa till stugan.







Så nu har det blivit eftermiddag och mer färg hemforslad. Kan inte hjälpas, med färg är dyrt... notan? tvåtusennio riksdaler :-O Bara för nöjet att få måla lite till...



Bjuder även denna dag på trädgårdsbilder.




Den här avgränsningen till ena grannen är en blommande häck uppbyggd av små sticklingar flyttade från framsidan ;-)


Norsk brudspirea, ribes och forsythia har blommat av.

Den röda Wiegelan blommar rikligt i år, även om jag i så fall verkar ha tagit fotot ur kanske den sämsta vinkeln... fast det är mycket knoppar och dessa är riktigt mörkröda.






På kökssidan Trädäcket och solrummet. Nästa rum och...



...Mitt emot "Ljugarehörnet vid groventrén, avdelat med drivhuset som jag fick av Mats i 30-årsgåva (hoppla, det har visst gått och blivit några år sedan).



Markmaterialet under den stora kabelvindan är dansk sjösten... de stora otympliga plattorna är också sjösten...

Drivhuset nu tömt på småplantor... Två frodiga tomatplantor i krukor blommar så smått, Citrusträdet har både frukter och blommor. Burgunder druvans rankor växer så det knakar. Här står också de två små Agaveplantorna på tillväxt.

3 kommentarer:

Lev idag sa...

Åh vilken fin stuga... och flitig är du som målar och fejar. Men är man husägare är man ju aldrig sysslolös.
Ha det gott
Kram/Monica

Bea sa...

Fniss... vilken söt och talande bild på igelkotten!
Vacker stuga och så flitig med penseln trots värmen - beundransvärt!

Idag har vi dock mycket svalare och humanare väder, har hunnit med ett och annat som blivit lite eftersatt i vår och det känns bra att snart vara ikapp med tiden så att säga :)
Må gott!
Kram /Bea

Ölandsvindar sa...

Hallå!
Det är jag med den knäppa bloggen. Det är tur att det går att lägga in kommentarer ibland. Annars skulle det bli för trist. Färg är dyrt!! Men snart ska huset bli ommålat till Gråmalva. Låter väl vackert. Jag vill inte längre ha den kritvita färgen där varje litet smutskorn syns.
Kram, kram
Kerstin