Bloggintresserade

måndag 8 augusti 2011

MÅNDAG


... ser ut att kunna bli en soldag.






Uppe i arla morgontimmen. Eva-Katrine och jag slog följe med Mats till hans jobb i Yngsjö.















Det blev en härlig cykeltur igenom skogen











Vi landade till i Yngsjö och njöt en Malmbergs vatten












Vände sedan näsan hemåt och strax före åtta var vi tillbaka i Åhus. Och då hade vi avverkat någonstans mellan 1.2 - 1.5 mil).







Vi passerade över gamla bron och Helgeån låg spegelblank, inte en krusning på vattnet där vassen speglade sig så effektfullt... Snudd på att man kunde känna tystnaden och stillheten.







Ändå började det märkas att byn nu börjat vakna till liv. För oss som hade varit igång en god stund kändes det som om det var på tiden... ;-)









Säga vad man vill men vackert är det!




Och inte nog med det allt detta är vårt, åtminstone känslan...










Kanske inte det allra bästa strandväder just idag, men att sitta i i strandstolen, gräva ner tårna i sanden, blicka ut över öppet vatten, lata sig och läsa några timmar är absolut avkopplande. Så det gjorde vi så här i elfte timmen...







Visst har det även blivit lite syende denna dag. Så pass att nu ligger dynöverdragen klara. Men, nu räcker det minsann för idag bäst att inte komma trött till jobbet och den som spar han har ;-) ... men innan fredag vill jag vara klar med detta och det lär inte heller bli vare sig tid eller ork på ett tag.

Tydligen väntar vi hem Per-Olof på fredag, och det ser vi fram emot! Eva-Katrine planerar visst samtidigt att ha tjejkväll här sedan beger hon sig söderut för slutterminen.







Kollar besökare och mycket ska man se innan ögonen trillar av, vem övar sig vika tomteskor mitt i sommaren :-D

12 kommentarer:

Lotta sa...

Oj så läckert, du har verkligen fått till sköna bilder!! Kram Lotta

Lotta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Hej Ingela!
Jo, till din blogg hittar jag, och jag tror inte du fick trassel med om-adresseringen. Jag däremot lyckades missa en inställning så att det blev helt på tok då jag bytte adress på min blogg, men nu ska det ha ordnat till sig. Tjusigt staket/plank!Vackra bilder på morgonpromenad.. Ha det bra!
Pernilla

Monica sa...

Godmorgon käre vän, vilken härlig cykeltur på morgonkvisten. Underbara bilder som "ger"lugn och ro till själen.
Önskar Dig en fortsatt bra vecka och var rädd om Dig!
Kram från mig som brukar lämna lappar på din dörr.

Ulla sa...

Det var en väl använd dag! Jag har också cyklat runt på landet och stannade och köpte grönsaker och la pengar i ett kassaskrin, trevligt att sån't fortfarande finns.

Ingela sa...

Visst har jag fått trassel Pernilla. Då jag har försökt komma in på din blogg har jag fått meddelandet att den är borttagen. Men nu fungerar det tydligen. Sak samma är det vad gäller min och jag vet faktiskt inte om alla läsare som så önskar har hittat tillbaka. I allafall är det inte på långt när så många läsare per dag. Inte heller uppdateras mina inlägg bland bloggfavoriter. Varken om jag självlägger in min blogg där eller andra. Det var ju längesedan jag la in Falcones men den möter varje dag. Vad har du gjort för att det ska fungera nu då? Vill du berätta så är det kanske något som kan hjälpa mig?

ul att fler än vi tycker planket blir snyggt :-)

Ja du Ulla, snart finns kanske inte ens kontanter, tycker mig märka något i den vägen. Sista lediga dagen imorgon här ska njutas!

Tack Monica, och ja, för en gångs skull blev jag själv riktigt nöjd med bilderna!

Lev idag sa...

God afton!
Härligt med morgonpigga människor som ni! När ni återvände till Åhus sussade jag fortfarande på kudden. Kände iaf att jag fick vara med lite på er tur...och fina bilder blev det.
Kram från "nattsudden" på Rörö

Ölandsvindar sa...

Visst är vi rika med den här underbara naturen runt omkring oss. Inte konstigt att tyskar och holländare söker sig hit för att njuta några få veckor.Tänk att bilden från din näckrosdamm skulle lika gärna kunna vara från min damm. Ser exakt lika ut. Ha nu en riktgt skön tisdag!
Kram, kram
Kerstin

Marie-Anne sa...

Åh, så vackert det är därnere i södern - också! Jättefina bilder! En riktig njutardag verkar du ha haft, så här strax innan jobbstart. Hoppas du hinner njuta då och då framöver också, och inte bara jobba.....Kram Marie-Anne

Anonym sa...

Jättefina bilder, det är härligt med en cykeltur i bland...
Birgitta:-)

Ingmarie sa...

Det är väl så att man lätt blir hemmablind.....så är det för oss efter bara 12 år!
Så nu tar vi semester o far runt i Skåne med kaffekorgen där bak...har vi tur så stöter vi på dig!

Kramen

Bestemor Drillo sa...

Jøye meg ! Jeg kom inn på bloggen din
så nå må jeg skynde meg å hilse på!
Det ser ut til at din sommer har vært like fin som min. Vakre bilder varter du også opp med. Jeg har oppdatert meg litt hos deg og det var så herlig å lese dine betraktninger igjen!
Takk for alle dine kjære kommentarer hos meg, skal ta igjen det forsømte når jeg kommer hjem til høsten. Vi blir her på Torpet så lenge vi kan.
Nå er vi alene, men det har vært omkring 30 personer innom her med stort og smått. Torpet har sydet av liv, og slik skal det være. Bading og grilling og herlig temperatur både i luften og vannet!
Jeg håper at nettet kan bli mere stabilt slik at jeg kunne komme oftere på besøk! Klem til deg Ingela fra bestemor;)