Bloggintresserade

torsdag 4 augusti 2011

ÅHUSPARKEN

... idag torsdag ännu dåligt med aktivitet här i Paradiset. Bladade genom Bladet och ser att nu är rivningen i full gång av den stora scenen i Åhus parken. AKTIVITET! Ja fy farao! Det kan inte hjälpas jag blir arg och upprörd då jag läser det... ÅTERIGEN... För vilken gång i ordningen...

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/ahus/article1521509/Ahusparken-gar-i-graven.html

Vet att jag har skrivit om parkens öde (som jag menar att det verkligen är) flera gånger tidigare. Och inte nog med det, "vi" kommer att bli varse, men försent, hur osmart detta drag var! Nu är jag arg igen!

Här kan man läsa om en del av de storheter som har gästat Parken, säga vad man vill; men det är för stort för att få utplånas på det här sättet!

En solskenshistoria i det hela är de frivilliga insatser som görs för att rädda en del av historien till omvärlden. TACK!

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/ahus/article1394821/Affischer-fraringn-foumlrr-faringr-nytt-liv.html


Den här dagen så stannade jag till det var år 2008, och tog några foton då jag passerade. Redan då stod området öde och har gjort sedan dess. Tacka sjutton för att byggnaderna förfaller och måste rivas, här är vi helt överens Mats och jag. DET ÄR EN DEL AV TAKTIKEN!

http://hallplats-ahus.blogspot.com/2008/06/godmorgon-alla-mina-vnner-alltid-lika.html

1 kommentar:

Lev idag sa...

Jag förstår din frustration. Ibland undrar man vad de "stora" tänker på när det beslutas om rivning. Själv växte jag upp i Göteborgs arbetarkvarter där de gamla charmiga träkåkarna skövlades på 60-talet. Idag kan man läsa om hur vansinnigt det var....
Ha det gott
Kram Monica