Bloggintresserade

tisdag 2 augusti 2011

STOR VÅRTBITARE?

Absolut tvunget det fick bli ett extra inlägg denna dag... för egentligen handlade det ju om godhet och ondska här hos mig idag!!!

Spännande, intressant men inte i sängen!!! Ingalunda ett litet kryp utan ett förhållandevis stort kryp (uppskattningsvis 7-8 cm) hade strandat på Eva-Katrines kudde nyss...i kväll... och jag hörde skynda dig och ta kameran med, i snabb följd du måste ta ut den mamma. Sagt och gjort. Med darrig hand försökte jag fånga den på bild och sedan i en keps som låg nära till hands och ut i det fria.





Läste mig sedan till att den kan bitas rejält :-O vilken tur att jag inte visste det före...

Vad vet vi om "Vårtbitare" ... eller inte ... ?
http://miljodatabasen.se/miljodatabasen/djur/smakryp/3785.html

Här vände hon bakändan till för det måste väl ha varit en hona med tanke på storleken ;-))






6 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

De här kommer jag ihåg från mina barndoms sommrar i Åhus.

LyckligaPraliner ♥ sa...

Nej men fy vad stor!!! Vad modig du var! Vet inte vad jag hade vågat gjort :)) Tur nog har vi inte såna där odjur....
Ann-Louise

Ulla sa...

Den här besten har jag också som minne. Jag var ensam hemma och maken var borta över natt. Jag fick sällskap i köket av denna gröna. Stängde dörren och bad en vän komma och rädda mig. Det skulle jag nog inte gjort idag. Vi är modiga vi äldre eller hur?

Maria sa...

Det var en häftig "gröning"! Tur att du lyckades ta ut den. Gissar att man inte vill bli biten av en sådan. Ha en fin dag!

Lev idag sa...

Usch...den där såg riktigt äcklig ut! Tur att du hade kepsen... sådana kan var bra till mycket!
Kram...

Bea sa...

Hoppsan, hade den förirrat sig inomhus eller....
Den var förresten stor, vet inte jag sett ngn dylik irl
Modigt av dig att få ut den gröna rackaren!
Ha en fin dag! /Bea