Bloggintresserade

torsdag 24 februari 2011

GRATTISTANKAR

... Kalle. Tänk att yngste sonen nu har hunnit fylla 25 år... kan man fatta? ... och kan man fatta att den dagen då han och jag anlände hem till Piggastan var dagen efter Olof Palme hade skjutits på öppen gata i Stockholm... Det var en märklig känsla samtidigt som vår familj levde i vår lilla bubbla.

Här är han några år senare ute och skjutsar lillsyrran med cykelbil. Hallå där, håll i ratten min vän! ... kör bil ja, det gör han ju än, men nu som yrkesförare på taxi.

Än så länge har det varit en lugn och städad dag en torsdag med tid för tankar som i visan. Med uppvaktning som skönsång och en "musikmaskin" som också föll i god jord.


Imorgon kväll sammanstrålar även storasyster med oss andra. Då lär det bli tid för lek och samvaro. Smörgåstårta står på helgens meny.

Det här ser vi fram emot och det viktigaste är att du gör det Kalle och det vet vi att du gör.

Här en charmig bild på syskonen Persson



Idag har också Benjamin födelsedag. Det är min storasysters yngste son och jag är alltså hans moster och "barnen" är alltså kusiner. GRATTIS till dig också Benjamin!

7 kommentarer:

Gudrun sa...

Hmmm. Min äldsta dotter fyller också år idag. :)

Önskar er alla en fin dag.

Gunilla sa...

Grattis och ett stort HURRA till födelsedagsbarnet.
25 år jag då har han hela livet framför sig, tänk då jag var så gammal. Två barn , man och påbörjat bygget av sommarstugan (vi byggde som tur var stugan före huset. 3 år senare startade vi det)

Hoppas att du har fått lite tips om vävningen så att du kan komma igång.

Ha det gott
Gunilla

Ingela sa...

En hel del födelsedagsgrisar idag verkar det som.

Ja du Gunilla tänk när man var så gammal... första huset, äldsta barnet ett år gammalt 3:dje bilen (en saab 95 och två volvo PV)

Vad gäller väven. En bit har vi kommit vidare men du vet vi är ju inte kuranta här i huset.

Ha det gott mina vänner

Maria sa...

Härligt att få fira födelsedagar tillsammans. Det är på barnen man ser att tiden går - själva är vi ju totalt oförändrade....
Njut av samvaron och av smörgåstårtan! Kram!

Bestemor Drillo sa...

Gratulerer og hipp hurra for en kjekk kar!
Tenker du lurer på hvor tiden har blitt av ! Det er på barna vi ser at vi eldes!!!!
Stor klem til mamman også!

Ölandsvindar sa...

JA de kommer ikapp oss de små liven. Min dotter blir 47 om några månader. Vi tog ett foto på min mamma, jag själv och min dotter i julas, som jag sedan skickade upp till mamma. Hon tog med det till PRO och ringde sedan glad och talade om att de hade tyckt att hon såg yngst ut!Hon blir 89 i maj.
Kram, kram
Kerstin

Tina sa...

Vad trevligt med födelsedag. Det betyder ju oftast samvaro...

Tusen tack för Awarden!! Jag ska ta itu med den bara jag tänkt igenom saken ordentligt ;o)) Det är inte lätt att plocka ut bara 5 st ur den stora massan....