Bloggintresserade

torsdag 29 maj 2008

Rainman del 1

Har nu kommit över värsta besvikelsen. Att bli så upprörd för ett urladdat batteri, och att låta detta få förstöra en halv dag...det är det absolut inte värt! Förmildrande omständigheter är att jag har formulerat mitt mål (vad), jag vet varför och att jag delvis ska använda onsdagen till bilutflykter för att uppleva just frihet. Men allt blir inte som man tänkt, det borde jag ha sett vid det här laget... Får bli ett nytt batteri och inte ge upp! Idag lyser solen igen ute och inne!

Härligt att höra att du hade det trevligt på partajet igår Ann!!! nu måste jag gå för att hinna med bussen. Lucky har fått sin runda, fåglarna kvittrade, det var redan varmt och skönt. Nu kvittrar Melissa från cd:n...hörs...

Tack för sms:n Eva-Katrine längtar efter att få höra mer om Lisseberg och dina upplevelser där. "Jag har besegrat många rädslor..." och det innebär? Hur lyckas du med att vinna stjärnvinsten varje gång? Förra sommaren när jag och Mats var där så tog vi mängder av lotter (vi åker ju inte karuseller) så gick vi hem med en liten tvistpåse.
Nio timmar senare... en underbar dag. Vi har sett "Rainman" idag i skolan. Alltså vilken film. Imorgon ska vi se klart filmen och diskutera den med eleverna. På eftermiddagen personalmöte i chefens trädgård. Vilket väder! Promenad med Lucky medan Mats motionscyklar.


Pelargonen i uterummet. Ja visst är den härlig mor, kunde faktiskt inte låta bli att föreviga den medan vi satt och drack kvällskaffe. Massor av knoppar men det är nog dags för en ny dos av gödselvattning mest för bladens skull.

Inga kommentarer: