Bloggintresserade

onsdag 7 maj 2008

I trädgårdens tecken

Ja så var det klart med de viktigaste morgonbestyren. Frukost, sängarna bäddade, plockat ur diskmaskinen och snyggat till i köket, kollat mailboxen och funnit ett mail från en släkting i Rickarum. Återstår att se på vilket vis. Det visade sig vara på min andra sida Runo, så det var ingen släkt till dig.

Nu börjar Lucky pocka hoppar upp och ner runt mig och utstöter mer eller mindre oregelbundet knorr för att väcka min uppmärksamhet. Bäst att vi får vår lilla runda så han kan koppla av sedan. Tillbaka efter turen, idag är det sannerligen sommarvärme.

Hängt ut de sista fotbollskläderna från Korpen. "Det blev Mats otur att tvätta"!

Idag måste det bli trädgård för hela slanten, kan inte hjälpas att högskolearbetet får vila ett tag till. Har åtminstone formulerat bakgrunden till detta, men nu gäller det bara att finna ut hur jag ska precisera min frågeställning. Nyss hemkommen från EKO med en hel del blommor. Här ska bli grant. Trodde ett ögonblick att jag inte skulle komma någonstans och så som jag hade laddat för detta. Kommer ut och Volvon som är utan ett livstecken. Som tur var hade Kalle inte börjat jobba utan kunde göra en insats för att jag skulle kunna fortsätta genomföra det jag har planerat...och nu ska här bli planterat. Men först en kopp kaffe. Vi hörs!

Så nu har jag kommit en liten bit. Denna kirskål som den ger mig ännu fler gråa hår. På det här viset blir det snart dags att gå till frissan igen Mona... synd att du har flyttat! Vi har faktiskt ganska varmt hemma i Åhus idag är det säkert mellan 20-25 grader (saknar tyvärr en termometer sedan vi bytte fönster, därav gårdagens inlägg).




Har nu fått ner tomatplantorna i drivhuset, tog ett kort för att visa hur stora rabarberna börjar bli.








Tog också ett kort på lådorna med tagetes och vita petunior.
Måste nog snart börja äta lite gräslök eller vad tycker ni?











Väldigt vacker Kanna om jag får säga det själv.
Och det får jag bestämmer jag själv.






Och till sist mor tack för att du ringde och påminde mig att kolla efter luktärtorna. De syns inte för all Kirskål. Alltså måste rensa för att kunna spaljera upp det som ska bli härligt doftande luktärtor har börjat så smått bara för att du mor skulle få se dem. Jag mätte som vi bestämde, måste bekänna att flera exemplar har blivit hela 35 cm! Men vi är ju i Södern, så här är väl lite varmare. Hittade på köpet en hel del liljekonvaljer som säkert också vill titta fram. Hade inte Lucky brukat kissa lite varstans så kunde man ju ätit upp den. Kirskål lär ju vara gott som sallad.
Ja här ser ni också prov på hur Lucky han gör när han pockar på uppmärksamhet. Nu var det inte roligt längre när jag håller på med annat än att leka med honom.

Ett välbehövligt bad efter en utedag. Vi är sugna på pannkakor idag så nu turas vi om att grädda.

Inga kommentarer: