Bloggintresserade

onsdag 14 maj 2008

Solhaga




Ja vad hittar man på en ledig solig dag om inte tar en tur till Solhaga handelsträdgård. Är så glad för min bil som jag kan ut på mindre turer med när jag är pigg och alert. Gick och njöt av dofter och färger i ett par timmar och kom naturligtvis hem med lite mer jobb. Men vilket kärt jobb sen. Betydligt roligare än att jag måste städa av här. Båda djuren verkar vara inne i en fällarperiod och det kan inte hjälpas vi hjälps alla åt att dra in mög. Gamla tiders fastu verkar ha varit just "Alla tiders".


Ja så här blev det!

Men det har väl du Ann, farstu vill sägas? Har precis öppnat alla dina bilder. Vilket underbart ställe du bor på. Jag förstår att du njuter av naturen och av stillheten. Men ett så stort ställe sköter inte sig självt så jag förstår att det är mycket jobb med både det ena och det andra. Igår på vägen hem från Sundsgården såg jag en sån där klippare som var ute och klippte gräset...själv...det såg ju inte riktigt klokt ut men kanske praktiskt? Tänk du skulle ju kunnat ta en kopp kaffe under tiden! Nässelsoppa, mmm..vad gott. Det brukade farmor göra när jag var liten, nässelsoppa med ägghalvor i. Vad sugen jag blir. Vi ska ha stekt sill och potatismos idag, det är inte heller så dumt.




Passade på att ta ett foto på en av mina lådor pelargonior för att du ska få se dem mor. Kanske de kan mäta sig med coops? Isåfall har jag tur för jag har inte betalt en krona...varken i år och inte i fjol heller.








Det här är på baksidan av vårt hus. Lucky ligger och njuter i gräset i bakgrunden. Han ser lite drömmande ut, jag tänker att han ligger och funderar på dig Eva-Katrine. Nu är det inte länge tills du kommer hem. Då får du kela med dina djur, njuta av vår fina trädgård och träffa alla dina kompisar här i Åhus. Igår såg jag Emma i servicedisken men hon såg inte mej tror jag. Glad för Sms:et.


Den stora kabelvindan som vi har bredvid drivhuset och groventren är mitt nyaste projekt. Ämnar kakla bordskivan med söndrigt porslin. Har mina planer, få se hur och när det blir. Förr var jag tvungen att börja direkt, nu suger jag på karamellen istället. Så det blir nog på sommarlovet.

Hur är det med dig Runo. Det gick ju bra i förra matchen, var du i Trelleborg, eller du är inte en sådan fantast som Per-Olof? Visst heter din fru Eva-Lott? Du måste ursäkta om jag minns fel men jag har svårt för namn... Gillar hon också fotboll eller du får ha den i fred?
Vi måste absolut ordna så vi snart råkas. Om inte annat så är det snart sommarlov det underlättar för mig. Till dig Ann och Runo även ni är släkt på håll!

Jag lyssnar på Mark Knopflers cd "Sailing t philadelphia" Säger bara suverän!...definitivt i klass med HIF Runo och Per-Olof här har vi ett lämpligt ämne att diskutera när vi träffas. Vi kan ta skivan med så har ni fotbollen...

Hur är det med dig Mona är det varmt i Spanien nu? Vi har något svalare men vem vet kanske det strålande vädret är på väg tillbaka. Idag är det riktigt skönt!



Hittade foto på Kalles fina Volvo på skrivbordet. Tänker nog att han planerar en ny han är ju inte bilfantast för inte.



Inga kommentarer: