Bloggintresserade

måndag 28 december 2009

MÅNDAG

Ann (6.20): "Uppe med tuppen! Hörde några få regn på rutan nyss, snön ligger kvar trots 7mm under gårdagen som väderstationen rapporterat om, halt och moddigt värre! Vi skall nu på morgonkulan till verkstaden med lastbilen som har fel på ett glödstift och skall fixas under dagen".

Det får man väl ändå kalla sammanträffande ;). Kolla tidpunkt för inlägg. Faktiskt visade det sig att jag kollade lådan minuten efter ditt mejl anlänt!... Tankeöverföring...
__________

Idag jobbedag för många. Kalle skulle stiga upp och vara i Hässleholm redan klockan 6... hujedamej. Men, till nyår ska han iallfall vara ledig och fira helgen med grabbarna.

Per-Olof vänder näsan emot England idag för att kolla fotboll med grabbarna och för att fira nyår.

... Dotra från Stockholm får vi njuta ett par dagar till innan hon drar för att sluta upp med pojkvännen i Karlstad (kan undras om sola skiner där). Känner hur jag börjar sakna den NU!
__________

Ljudet äntligen tillbaka på min dator. Hur det nu gick till så var ljudet på ljudinställningen bortkopplat. Det får vi fira med en bra låt... vad sägs om det bästa? På tal om Karlstad;

Den 21 april 2008 var Mats och jag på Löfbergs lila i Karlstad och var med om en koncert som heter duga! Det var Mark Knopfler som uppträdde och så här skrev jag efteråt på min blogg:

"Ljuset i den enorma arenan släcktes, strålkastarljusen riktades emot scenen, finstämda toner började ljuda ut emot publiken. Ännu fortsatte eftersläntarna välla in fördröjda kanske av den efterlängtade "sommarvärmen". In kom artisten med sitt följe och så följde ett par timmars absolut njutning. Tonerna letade sig bokstavligen ganska snart in i oss åhörare så till den grad att alla eventuella tankar blåstes bort. Musiken och vi var ett. Den berörde och var som balsam för själen. Sannerligen konst av högsta klass. Man kunde se och känna hur publikhavet gungade i takt med musiken, hur många satt med trummande flinka fingrar emot sin kropp för att förstärka känslan. På något underligt vis var det som om tonerna fortplantade sig i oss alla och stannade kvar där tills allra sista tonen ebbade ut. Det var då publikens applåder riktigt tog vid... ett försök att förlänga hålla kvar det magiska ögonblicket. Mark och hans musiker bjöd på hela fyra extra nummer. Det var som om vi alla hade lika roligt och svårt att sätta punkt".




Till sommaren är det dags igen, då ska han på sin Sverigeturné igen och vi vill såklart dit...

Den 12 juni 2010 spelar han på Sofiero slott.



___________

En härlig tur utmed stranden...


... men här är det jämnmulet inte alls sådär omväxlande som i Småland där det snöar, regnar och solen skiner :-)



... Lite senare minsann fångade jag solen även i Åhus
__________

Igår var vi inom på årets rea, var i förtvivlat behov av ett par vinterskor. Hade sett i Skodejs annons att där fanns några som såg fräsiga ut, men konstaterade att de inte var sköna och med tanke på att komforten är så viktig så bestämde jag mig för att åka till Skomästaren här i Åhus istället. Jag hade ju mina julklappspengar och kom hem som stolt ägare till ett par Gaborstövlar som känns som ett par handskar på fötterna skitdyra 995 kronor (men nedsatta mer än 800).


__________

Fågel, fisk eller mittemellan till middag?

Valet föll idag på fisk ; torsk, potatis, kokta grönsaker och senapssås... Mumsfilibabba!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det snöar! Maken ute och fäller träd på en höjd så att stugägarna kan få lite utsikt över tjärnen här och så kommer det blötsnö från ovan på dem, så dåligt timat av vädret då! Jag har lite vardag med tvätt, i ugnen en makaronpudding och sånt på gång. Flinga på dig!

Ingela sa...

Hej på dej, skulle tro att det är rapport från Småland. Härligt att äntligen få höra så pass mycket från din front!

Visst känns det lite annorlunda idag i Paradiset grå vardag vädermässigt.

Får väl ta mig i kragen och få något lite gjort idag... förutom avkalkning av kaffebryggaren.

Börjar med att tvätta håret tror jag...

Anonym sa...

Hej igen,

Nu har vi sol och blå himmel :-)

Ingela sa...

Tjenixen på dixen!

Det var ett omväxlande väder :-) Här är det bara grått!

Anonym sa...

Vi har fortfarande solsken och skall nu in till stan och hämta hem lastbilen, eftermiddag på dig!

Fånga dagen sa...

Hallå där!
Det skiner ingen sol i Karlstad vad jag vet, inte än i alla fall. Du vilka otroligt läckra stövlar du köpt, dyrt tja det beror väl på hur man ser det, du kanske kommer använda dom mycket mer än ett par enklare och inte så bekväma saker så i långa loppet blir det nog lönsamt.
Ha ett bra slut på året
Kram Lena

Ingela sa...

Hallå där "Fånga dagen", kul det här att kunna få direktrapport. Här skiner sola nu så kanske vi fick den? Förresten... en stund över (?) det minsta intresserad av astronomi (?) Kolla då på astronomifrågorna; jag tror sist lördag.

Kanske mer intresserad av hocky (?) det är ju många i Karlstad :-)

Kul du gillar stövlarna det gör jag mä.