Bloggintresserade

fredag 11 december 2009

Fredag

... ännu mörk, men blank och orörd... Påklädd jeans och långtröja (ändå känns det tidigt och förhueligt), nybadad, tvättat hår och förberett frukost. Nu har jag tillfälligt landat vid datorn för att även påbörja dagen här.

Ann: "Med risk för enformighet - mörk morgon - men nyhet är inte helt mild, någon minusgrad minsann!
 
Läste om detta på textTV igår kväll, vet inte om man skall skratta eller gråta http://www.expressen.se/Nyheter/1.1809904/borrade-rakt-in-i-t-banetag
 
Har'e gott ida!"

Sanslöst misstag som denna gång, guskelov inte, fick ödestigra konsekvenser. Hur är det möjligt att kunna borra sig rakt ner i kommunikationsnätet?
__________

Idag har jag fått vara med på en intressant föreläsning om SOL Sociala omsorgslagen, om frivillighet, Rättighet, självbestämmande, och om bemötande inom äldrevården och bland utv.störda.
__________

En vända inom Domus för att fixa hem potatis och kaffegrädde till kvällens gratäng. En påse Bridge fick bli fredagsgodiset.

Jag hann också en runda inom Röda korset resulterade i 5 rätt snygga keramiktallrikar för tillsammans 40 kronor. Såg i Ikeas annons att de har glastallrikar för 9 kronor styck och då var ju detta ännu fördelaktigare. Blir ju lite roligare vid uppläggningar att kunna variera sig.
__________

Nu hemma efter en eftermiddagspromenad med Charlie i duggregn. Grått, blött och trist men FREDAG!



GOTT!

Kalle på julbord på Björksäter i Hässleholm






Innan Idol, har jag plockat fram mina sygrejor... fint tycker Mats... och det tycker jag mä... och det är inte utan att jag får blodad tand :-)

Erik vann årets uppsättning av idol, inte oväntat, men ändå alls inte helt självklart Calle blir bara bättre och bättre... man kan ju bara kolla gårdagens avsnitt för att konstatera detta faktum. En ny stärna från C4 gymnasiet har fötts. Hans sånglärare Lotta som har undervisat Sibel och mängder av andra mer eller mindre talanger däribland våra båda döttrar. Inte utan att man är stolt över att jobba just på C4.

Erik med vinnarlåten :



Men i mitt tycke bäst ikväll:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att promenara i regn. Då gick ni snabbt gissar jag? :)

Vad ska ni ha till potatisgratängen?

Kule med shopping av nya tallrikar :) Bra pris får man ju säga...

Nu vill jag ha helg.

Kramar eva

Ingela sa...

Yes, rask promenad.

Till potatisgratängen serverar vi skinksteken som puttrade i grytan igår och som jag nu har skivat tunt.

Serverar gör vi på nya tallrikar som var billiga och rätt snygga. Tyvärr kan jag inte föreviga dem och vis på bloggen då får det bli en videoinspelning för varken jag eller pappa kan ändra inställningen som jag inte vet att jag har gjort... Konstigt men inte ett dugg lustigt att inte vara teknisk.