Bloggintresserade

onsdag 9 december 2009

Grattis Anna

och dags att lägga lutfisken i blöt. Någon som har sett torkad lutfisk i butikerna?

Dagen efter, vaccinet alltså. Vaknade med huvudvärk, däremot inte mer öm i armen än vanligt :-). Tog ju vaccinet i den sämsta armen för att ändå ha en intakt ;).

Inga planer för dagen mer än att jobba en god stund in på eftermiddagen. Åkt med taxibuss nu på morgonen. Den ska på service I Hässleholm så det passade finemang. Det var som att sätta sig i vår gamle Ford Transitbuss... och det var ju inte igår om man säger. Den blev stående strax efter Brösarps backar utanför Ravlunda kyrka där Fritiof Nilsson är begravd. Låt mig se:

Här vilar stoftet av en man som hade för vana att skjuta allt till morgondagen,
dock bättrade han sig på det yttersa och dog verkligen den..."


Dessa underfundiga ord har han själv diktat och de är på pränt på hans gravsten.

Året för Transithaveriet? Ber att få återkomma! 90 är nog rätt nära sanningen. Det var en gång då jag och barnen gjorde en utfärd för att vara ur vägen när spisen därhemma skulle muras. Barnen lär ju ha varit 10, 6, 4½ resp. 2 år rätt kul att bli stående med kokande maskineri då eller hur Anna-Karin? Det minns väl du!?

Ann: "Mörkt, mörkt... Trevligt luncha ute med flickorna igår och babbla, sen liten proviantering på C-G's och hemma innan mörkret föll. 

... Tänkt på dig och utförsäkring, har du fått ordning på hur det ligger till för din del? Blir ju orolig värre..."

Sjukvård-friskvård kan man tala om vård över huvud taget i detta sammanhang ?

Som jag skrev igår så orkar jag inte lägga något krut på något som jag ändå inte kan påverka.



Det fula i kråksången är ju att sparka på den som redan ligger... (lättast kanske för de orkar inte slå tillbaka... klyftorna växer och blir så vida och oförsvarbara att man undrar hur de folkvalda förvaltar sina uppdrag då de har mage att sko sig själva. Det här ju bara ett exempel.

"... Riktigt sjukt:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1807142/vad-far-husmark-om-hon-blir-sjuk

"... förresten, har din vårdcentral behagat öppnat efter sommaruppehållet än... för din rehabuppföljning tidigt i somras?"

Har inte hört något därifrån heller. Under tiden försöker jag rehabilitera mig själv. Låter riktigt negativ hör jag men riktigt så illa är det inte. Inte för egen del vad jag vet just nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, benägen att hålla med att själv är bäste dräng :-)

Ann

Anonym sa...

Huvudvärken är hängandes över hela tiden. Har också det. Mår illa idag med men håller ut på jobbet idag. Skönt att du inte var mer öm i armen.

Helt sjukt vad händer nere i skåne. Läser hela tiden om något skit som händer i Kristianstad. 19 åring kidnappad, bebis fick hjärnskador för mamman skackade den. Hmm vad händer?

Hittade ni filmen igår eller blev det säng och fotboll för pappas del?

Puss och kram lilloppan

Ingela sa...

Nä någon film hittade vi inte. Vi får se om den dyker upp idag. Vi letade ju faktiskt inte särskilt mycket igår, pappa fick ju nys om fotboll så var det kört för min del ;)

Ja det har hänt mycket skit i de här trakterna nu, det ena avlöser det andra... Kram mamma