Bloggintresserade

måndag 7 december 2009

Måndag

... svårt att vakna då det var dags... vårregnet avlägset (apropås morning has broken), men det har regnat rätt bra här i Åhus i natt och regnar fortfarande.

Vår Per-Olof är hemma, mysigt! Visserligen var det bara på en snabbvisit, men han har övernattat i din säng inatt Eva-Katrine. Kul nyhet igår att han nu var så gott som återanställd på ICA. Har ju klart ändå varit en viss oro med tiden som varslad. Trivs gör ungdomarna i sin nya lya med utsikt över sundet i Helsingborg. Har ju inte sett den ännu för jag var ju hemma hos Charlie vid flytthjälpen. Får väl leva i nyfikenhet ett tag till.

Ann: "Regnblöt och mörk!"

Hoppas din mobil hoppat färdigt och att du inte blev alltför rädd av mms:et jag vb till dig som maken så skämtsamt sänt till mig vid köksbordet denna morgon :-)"

Undrade minst sagt vad detta var... tänkte virus på mobilen är detta möjligt? Skämtare där!...


... och rätt som anlände ytterligare ett tosigt och bakvänt SMS. Gapskratt! Tror du d va mörkt imorse n ja klädde på mig. Avigan ut

Tur du bara var hemma ;)
Ja du det händer mig oxå ibland och Mats råkar jämt ut för det. För lite sedan hade han tröjan bak och fram på avigan... måste ha varit en knölig morgon.

__________
 
Ann: "... Antar du sitter bänkad vid svt2 ikväll för 'Fråga Doktorn' där Carina Bromander talar om sin stroke! Kanske såg ni Sjön suger igår kväll på kanal 9 med rävarna Ulveson och Jähkel".

Nej, jag missade detta i glädjeuppståndelsen av att ha sonen hemma. Sjön suger har jag kollat något avsnitt på i länken du skicka från kanal 9.

Hoppas verkligen det är möjligt att se även Fråga doktorn på datorn... men vi får se! Sökte lite imorse och fann då att Carina ju är densamme som Cinna skådespelerskan som ju också fick en sådan stroke som jag. Har sett något inslag med henne förut skulle gärna ha sett detta oxå om det var så att man kan följa henne efter en längre tid. Det ska ju gå att se Fråga doktorn via datorn men det fungerade inte tidigare idag.

Ann: "Kanalbyte- UTGÅR: Fråga Doktorn (kl 18.15 SVT1) flyttas till SVT2 kl 18.15.
 
Även i SVT1 8/12, SVT24 12/12 och SVT24 13/12. Sänds även i SVT HD

Textat sid. 299 BREDBILD
__________
 
Ann: "... Igår eftermiddag var vi över hos nya grannarna (hyresgästerna) och hälsade dem välkomna med vår variant just denna säsong av traditionell flyttgröt; rött grötfat, träsked med 2 rullar risgrynsgröt och en flaska glögg inslaget :-) "

Så trevligt initiativ! Uppskattades säkert av hyresgästerna".
__________

Hur smakade surdegsbrödet du bakade igår förresen?
__________

Idag hämtad vid dörren efter jobb :-) Mats hade varit på jobbintervju i Karlskrona och hade nu vägarna förbi.

Strax ska vi ner till havet en runda med lillpågen. Faktiskt ett annat ljus ute nu frampå dagen... inte sol men det märks att den finns där... uppklarnande, ja det kan man säga.



Mängder av tång som ni ser...



... och massor av fåglar i vattnet. Här även Charlies knopp





__________



Idag kort från dig Ann-Christine och från Kula på Hawaii... så skoj! Hoppas att det blir något av din Sverigeresa till nästa år. Ser fram emot och hoppas också på att vi får tillfälle att råkas då. Jag och Caroline talades vid för ett par veckor sedan och båda tyckte att det kändes oroväckande att vi inte hade hört något från er front på länge. Nu ser jag att du bor kvar. Härligt Har ni fint väder där? Skulle tro att det är något annat än här i Sweden.
__________

Vad bra att du nu äntligen ska få vaccinet Eva-Katrine! Hoppas att du tillhör dom som inte får några större biverkningar. Bra du sa det för imorgon ska ju jag satsa på det, få se hur det går... om det finns något kvar den här gången!

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var mysigt att han ändå var hemma en liten stund. Och i min sköna säng. Det räcker med at man lägger sig ner där sen så somnar man :)

Usch jag orkar inte att gå och jobb nu. Är helt slut efter helgen. Men snart är det ju jul ledigt :) haha.

Jag vill också ha kallt nu. Frost ute. Gillar inte när det är varmt och regn så som det är nu. Klär man på sig en bra jacka och är typ helsvett innan man är framme på jobbet :)

Ha en bra arbetsdag. Puss Eva

Ingela sa...

Hej snäckan!

Svårt att motivera sig att lämna den sköna sängen den här mörka tiden för att sedan ut i blasket som du säger. Trots allt, som du vet gillar jag inte kyla saknar bara ljuset!

Det underlättar att trivas på jobb och att se livet från den ljusa sidan... det som vi ändå inte kan påverka... GILLA LÄGET...

Ha en bra dag själv.

Anonym sa...

Brödet igår? Jo "Manitoba å vetesurdeg var gott"

:-)